تکمیل خط 6 و 7 مترو نیازمند 50 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبارات است


تکمیل خط 6 و 7 مترو نیازمند 50 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبارات است

حناچی ابراز امیدواری کرد که بتوان با تکیه به قول‌هایی که رئیس سازمان برنامه و بودجه برای کمک به تکمیل خطوط مترو داده هرچه سریعتر خطوط 6 و 7 تکمیل شوند.

تکمیل خط 6 و 7 مترو نیازمند 50 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبارات استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه بخش شرقی خط ۷ متروی تهران که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و محسن هاشمی رئیس سازمان شورای شهر تهران در ایستگاه محمدیه برگزار شد، با اشاره به اینکه تأمین منابع اعتباری برای راه‌اندازی خطوط مترو کار آسانی نیست، اظهار کرد: در نظرسنجی که از مردم تهران صورت گرفته آلودگی هوا و ترافیک دو موضوع اصلی بوده است، زیرا که این دو موضوع تأثیر مستقیمی بر زندگی و سلامت شهروندان دارد و از این رو حل این دو مسئله جزو اولویت‌های کاری مدیریت شهری است.

شهردار تهران با بیان اینکه کلانشهر‌ها مشکلات مشترکی دارند که برای نمونه می‌توان به آلودگی هوا و ترافیک اشاره کرد، گفت: علاوه بر این حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی از دیگر مشکلات کلان‌شهر‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید؛ اضافه شدن ۲ ایستگاه به بخش شرقی خط ۷ مترو تهران/ ۲۸ واگن از ۷۰ واگن معطل مانده در گمرک به خطوط مترو پیوست

او تصریح کرد: جمعیت مناطق ۲۲ گانه تهران در دهه اخیر ۲ ونیم درصد رشد کرده و در شهر‌های اقماری شاهد رشد ۱۰ درصدی جمعیت هستیم که این بحران دقیقا در خارج حریم تهران به وقوع پیوسته است.

حناچی با بیان اینکه اتصال قطار شهری بین کلان‌شهر‌ها و شهر‌های اقماری جزء سیاست‌های اصلی ما است، گفت: اکنون این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه رتبه مترو در میان مترو‌های دنیا به جایگاه پانزدهم رسیده، گفت: در شاخص طول مسیر و جابجایی مترو تهران رتبه پانزدهم دنیا را دارد.

او با اشاره به اینکه در برخی از شهر‌ها در هر ۵۰۰ متر یک ایستگاه مترو ساخته می‌شود، گفت: این موضوع نشان دهنده پوشش بزرگ مترو در شهرهاست و ما هم بنا بر قولی که داده بودیم تا هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم بر سر قول خود هستیم و تمرکزمان را هم بر روی حل مشکلات تعیین واگن‌ها قرار داده‌ایم.

حناچی تکمیل خط ۶ و ۷ مترو را نیازمند ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات دیگر عنوان و تأکید کرد: امیدوارم با قول‌های خوبی که آقای نوبخت داده بتوانیم نه تنها مترو بلکه اتوبوسرانی را هم رونق بخشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل خط ۶ و ۷ کار بسیار سختی بود، اظهار کرد: در تکمیل خط ۷ به مشکل تحریم‌ها برخوردیم و مشاورین نرم‌افزار هم کار را رها کرده و رفتند و در خط ۶ هم کاملاً در میانه تحریم‌ها بودیم که تلاش بسیاری کردیم با تجهیزات بدون خرید مستقیم از خارج و به دست توانمند کارشناسان داخلی تولید شود.

او با اشاره به اینکه قول داده بودیم توسعه قلمرو عمومی را داشته باشیم، گفت: در این راستا میدان هفت‌تیر به یک پلازا تبدیل شد و حالا در مورد میدان امام خمینی هم این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

حناچی با بیان اینکه برای توسعه حمل ونقل عمومی با دولت همکاری می‌کنیم، گفت: اگرچه وضعیت دولت در پرداخت هزینه‌ها مناسب نیست، اما همیشه به درخواست‌های ما پاسخ داده و امیدواریم که با کمک دولت مشکل تأمین اتوبوس و واگن حل شود.

انتهای پیام/

حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی مشکل مهم کلان‌شهر‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)