تاکید معاون وزیر خارجه بر توسعه تعاملات تجاری با کشورهای همسایه


تاکید معاون وزیر خارجه بر توسعه تعاملات تجاری با کشورهای همسایه

تهران - ایرنا - معاون وزارت امور خارجه در راس یک هیات حقوقی، سیاسی و فنی متشکل از مدیران ذیربط بخش‌های حقوقی و سیاسی این وزارتخانه و مسئولان برخی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت‌های نیرو و کشور و مرزبانی، طی سفری دو روزه به آذربایجان شرقی، با استاندار این استان ملاقات و از مناطق مرزی استان بازدید کرد.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در این سفر علاوه از پروژه‌های مشترک روی رودخانه مرزی ارس بازدید کرد و با مسائل و مشکلات این پروژه‌ها آشنا شد.

همچنین وی از پروژه‌های مشترک مرزی در مرز مشترک با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از جمله مسائل پایانه‌های مرزی مانند پایانه مرزی نوردوز در مرز با ارمنستان نیز بازدید کرد.

معاون وزیر امور خارجه در ملاقات با استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه وزارت امور خارجه با کشورهای همسایه در همه سطوح، بر اهمیت توسعه تعاملات همه‌جانبه با کشورهای همسایه به ویژه تعاملات تجاری و اقتصادی، به عنوان یک‌ اولویت برای کشور، و دستگاه دیپلماسی در توسعه تعاملات با همسایگان و گسترش تبادلات مرزی به عنوان یک دستورکار اصلی دولت و نظام، تاکید کرد.

دهقانی تلاش برای استیفای حقوق اتباع جمهوری اسلامی ایران بالاخص اتباع مرزنشین و حل و فصل مسائل و مشکلات در مرزها را وظیفه اصلی دستگاه دیپلماسی کشور ارزیابی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید