21 طرح آب و فاضلاب دامغان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد


21 طرح آب و فاضلاب دامغان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد

سمنان- ایرنا- رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان گفت: 21 طرح هفته دولت با 35 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح شد.

بهروز زارع وامرزانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح های قابل اجرا در روستاهای دامغان طی سال های اخیر از وضعیت رو به رشدی برخوردار بوده است که این امر به توسعه روستایی و رفع محرومیت کمک می کند.

وی به افتتاح ۲۱ طرح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: از این تعداد طرح، هشت طرح مربوط به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع در روستاهای نعیم آباد، جزن، مومن آباد، حسینان معلمان، مجتمع سلطانیه، غنی آباد، ابوالبق و عوض آباد است.

زارع وامرزانی ادامه داد: در این هشت طرح، یک لایروبی حوضچه، ۱۲ هزار و ۵۴۵ متر لوله گذاری و ۷۵۷ اصلاح انشعاب اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و نصب ۱۱ پمپ در ایستگاه های پمپاژ، نصب ۱۱ سامانه حفاظتی، تعویض و استانداردسازی ۷۷۹ مورد انشعاب و واگذاری ۳۲۷ انشعاب از جمله طرح های هفته دولت امسال است.

زارع وامرزانی گفت: احداث مخزن ۴۰۰ مترمکعبی صیدآباد، احداث مخزن هوایی ۵۰ متر مکعبی روستای خورزان، احداث و راه اندازی سامانه کلرزنی مجتمع آبرسانی سلطانیه، حفر و تجهیز چاه روستای خورزان و احداث مخزن ۵۰متر مکعبی رضی آبادی از دیگر طرح های هفته دولت در دامغان است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان تصریح کرد: به منظور تامین نیاز آب آشامیدنی ۲ روستای دامغان، احداث شبکه توزیع شهرک روستای قوشه به طول ۹۲۲متر با اصلاح ۱۲ انشعاب و حفر و تجهیز یک چاه عمیق منظور تامین آب آشامیدنی در روستای جزن صورت گرفته است.

در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی است.

بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی دامغان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

2 مرکز آموزش آزاد فنی و حرفه‌ای برادران در دامغان آغاز به کار کرد