فومیتو اوئدا از در دست ساخت بودن پروژه بعدی‎اش صحبت کرد


فومیتو اوئدا از در دست ساخت بودن پروژه بعدی‎اش صحبت کرد

فومیتو اوئدا خالق بازی‎های مثل Shadow of The Colossus و The Last Guardian اکنون از در حال ساخت بودن بازی جدیدش صحبت کرده است. «فومیتو اوئدا» (Fumito Ueda) که به خاطر توسعه بازی‎هایی مثل Shadow of the Colossus ،Ico و بازی اخیرش The Last Guardian شهرت دارد اعلام کرده است که بازی جدیدش در راه است. این مرد ژاپنی بازی‎های خوب زیادی توسعه داده است به...

فومیتو اوئدا خالق بازی‎های مثل Shadow of The Colossus و The Last Guardian اکنون از در حال ساخت بودن بازی جدیدش صحبت کرده است.

«فومیتو اوئدا» (Fumito Ueda) که به خاطر توسعه بازی‎هایی مثل Shadow of the Colossus ،Ico و بازی اخیرش The Last Guardian شهرت دارد اعلام کرده است که بازی جدیدش در راه است. این مرد ژاپنی بازی‎های خوب زیادی توسعه داده است به همین دلیل وقتی خبری از بازی جدید او منتشر می‎شود توجه بسیاری از طرفداران پلی‎استیشن جلب می‎شود تا ببینند که او چه چیز جدیدی برایشان در آستین دارد. با این حال به نظر می‎‌رسد که بازی اخیر اوئدا یک عنوان مولتی پلتفرم باشد.

این خالق افسانه‎ای اعلام کرده است که استودیو‎اش genDESIGN در حال به اتمام رساندن نسخه اولیه بازی هستند و به محض تمام شدن این فاز آن‎ها به دنبال یک ناشر برای بازی خود خواهند گشت که به این معنی است که آن‎ها قرار است این بازی به ناشران زیادی نشان دهند. پس ممکن است ناشری مثل بخش سرگرمی‎های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) انتشار آن را بر عهده بگیرد ولی کمپانی‎های مثل Bandai Namco و 505 Games هم می‎توانند این کار را انجام دهند. با وجود همه سخنانی که در بالا گفته شد اگر قرار بود شرط بندی کنم؛ شرط می‎بستم که یک کمپانی ژاپنی انتشار این بازی را بر عهده خواهد گرفت.

اوئدا گفته است اعتقاد دارد که این بازی عناصر جدید و آشنا را در کنار هم خواهد داشت. این گفته او کمی مبهم است ولی می‎توان نتیجه گرفت که این بازی از یک طرف مانند بازی‎های قبلی او خواهد بود ولی از طرف دیگر چیزهای جدیدتری نسبت به بازی‎هایی که این توسعه‎دهنده قبلا ساخته است خواهد داشت.

همانطور که در بالا هم گفته شد آخرین بازی فومیتو اوئدا بازی The Last Guardian است که در سال 2016 به عنوان یک بازی انحصاری برای پلی‎استیشن 4 منتشر شد و توانست فروش خوبی را تجربه کند. من شخصا آن را بسیار دوست دارم حتی با وجود این که قبول دارم در بعضی مواقع این بازی کمی بی حس و حل است. بسیاری بوده‎اند که از مکانیک‎های کنترل بازی انتقاد کرده بودند که در حقیقت هم حق با آن‎ها بود. به هر حال این بازی با تمام ایرادات و نقص‎هایی که دارد موفق به دریافت نمره خوب 82 از متاکریتیک شده است.

همانطور که می‎دانید بازی The Last Guardian در کل به مدت 10 سال در شکل‎های مختلف در حال توسعه بوده است، البته لازم به ذکر است که این موضوع به خاطر مشکلاتی است که در توسعه این بازی وجود داشته بوده است. اختلاف زمان انتشار دو بازی Ico و Shadow of the Colossus تنها چهار سال بوده است. به بیان دیگر شاید بازی که فومیتو اوئدا روی آن کار می‎کند دنباله بازی The Last Guardian باشد ولی بعد از زمان طولانی که برای توسعه این بازی زمان برد طرفداران زیاد روی انتشار دنباله این بازی آن هم به این زودی حساب باز نکرده‎اند.

نظر شما درباره فومیتو اوئدا چیست؟ آیا می‎توان او را یکی از بزرگان صنعت بازی دانست؟

فومیتو اوئدا از در دست ساخت بودن پروژه بعدی‎اش صحبت کردفومیتو اوئدا از در دست ساخت بودن پروژه بعدی‎اش صحبت کرد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه باید درباره آسم بدانیم/ از باورهای غلط تا راه‌های درمان