رئیس جمعیت هلال احمر بر پرهیز از سیاسی‌کاری در این دستگاه تاکید کرد


رئیس جمعیت هلال احمر بر پرهیز از سیاسی‌کاری در این دستگاه تاکید کرد

تبریز- ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت پرهیز از سیاسی‌کاری در این دستگاه تاکید کرد و گفت: ما در دو حوزه نباید ورود کنیم و با ذات کار ما در تضاد است، یکی بحث امنیتی و نظامی است و دیگری بحث‌های سیاسی است.

علی اصغر پیوندی روز جمعه در افتتاحیه مدرسه استثنایی باغچه بان در شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک هفته دولت ادامه داد: ما جمعیتی هستیم که باید با همه سلایق و مذاهب و آدم‌ها کار کنیم و کمک به هم نوع از وظایف ذاتی‌ما است.

وی اظهار کرد: همه باید در راستای پاسداری از سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر تلاش کنیم و آن را به عنوان منافع ملی و خط قرمز نظام قلمداد کنیم.
پیوندی گفت: وظایف امدادی تنها یکی از وظایف ما است و ما وظایف فرهنگی و اجتماعی هم داریم و در واقع هر جا که مشکلی برای مردم باشد کنار آنها هستیم و کمک می کنیم.

وی اظهارکرد: این افتخار بزرگی است که نصیب ما شده و تلاش می کنیم که رضایت مردم را به دست بیاوریم.
وی افزود:‌ هر دردی در هر جایی که باشد ما این احساس را داریم که باید کمک کنیم و امیدواریم در این راستا بتوانیم خدمت گزاران شایسته ای برای ملت بزرگوار باشیم و تحت زعامت رهبری انقلاب در راستای حفظ ارزش های انقلاب و کمک به آسیب دیدگان حرکت کنیم.
رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر در خاموش کردن آتش جنگل های ارسباران اظهار کرد:‌ در این حادثه با اینکه متولی کار نبودیم اما به دلیل اینکه از ما درخواست کمک شده بود ظرفیت امداد هوایی خود را به کار گرفتیم تا از گسترش آتش در جنگل های ارسباران جلوگیری شود و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.
پیوندی با اشاره به همراهی مردم با جمعیت هلال احمر گفت:‌ در زلزله و سیل هلال احمر در کنار مردم بود اما قهرمان اصلی خود مردم بودند که در جهت رفع مشکلات آسیب دیدگان کمک کردند. در سیل ۲۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۱۶۰ میلیارد تومان کمک غیر نقدی دریافت شد که یک رکورد محسوب می شود و پس از انقلاب هم بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: این پشتیبانی مردمی منجر شده تا بتوانیم در دنیا به عنوان یک جمعیت توانمند با سابقه ۹۷ ساله شناخته شویم و جزو ۱۰ جمعیت برتر محسوب شویم.
‌پیوندی با اشاره به اینکه ساخت این مدرسه پس از زلزله سال ۱۳۹۱ در ارسباران به همت جمعیت هلال احمر آغاز شد، گفت: ساخت این مدرسه برای کودکان استثنایی مایه افتخارمان است و در ادامه برای تجهیز امکانات مدرسه نیز در کنار عزیزان خواهیم بود.
در مراسم افتتاح این مدرسه بیت اله عبداللهی نماینده هریس و اهر نیز اظهار کرد: هلال احمر دستگاه خدومی است که در کشور باعث افتخارمان است. هر جا مشکلی وجود داشته حتی اگر متولی آن هلال احمر نبوده باز هم ورود کرده و در کنار مردم بوده است.

وی افزود: لباس هلال احمر لباس غیرت و شرف و اخلاق است و این عزیزان افرادی هستند که بی منت کار می کنند.

مدرسه کودکان استثنایی باغچه‌بان در زمینی به مساحت ۱۱۶۵مترمربع با زیربنای ۴۸۲مترمربع با هزینه ۱۵میلیارد ریال بصورت مشارکتی توسط اداره کل نوسازی استان و جمعیت هلال احمر کشور احداث شده است.

۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال از این هزینه را جمعیت هلال احمر کشور مشارکت کرده است.

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر همچنین ۲ مدرسه ۱۲ و چهار کلاسه در ورزقان که با همکاری این جمعیت احداث و نوسازی شده است، افتتاح شد.

/۳۰۷۱/۷۲۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)