رعایت تقوا و شئونات اسلامی اصل اول مداحان در محرم باشد


رعایت تقوا و شئونات اسلامی اصل اول مداحان در محرم باشد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف کرمان با اشاره به اینکه رعایت تقوای الهی و شئونات اسلامی باید اصل اول مداحان در محرم باشد، گفت: در عزاداری این ایام باید به بعد فرهنگی عزاداری و فرهنگ‌سازی نهضت عاشورا در جامعه پرداخته شود.

رعایت تقوا و شئونات اسلامی اصل اول مداحان در محرم باشد

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به سخن معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: محرم و صفر است که انقلاب را نگه داشته است.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم، ماه عزای حضرت اباعبدالله(ع) قرار داریم، افزود: رعایت تقوای الهی و رعایت شئونات اسلامی باید برای مداحان و سخنران در این ایام اصل نخست باشد.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه اگر همراه ولی‌فقیه باشیم و به بیانات ایشان گوش فرا دهیم و عمل کنیم، موفق و پیروز هستیم، بیان کرد: اگر امروز مشکلی در جامعه وجود دارد به عملکرد ما بر‌می‌گردد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در اصل و مبنا هیچ‌گونه مشکلی ندارد؛ چرا که بر مبنای اسلام و طراحی رسول اکرم(ص) استوار است، گفت: مشکلاتی که در بعضی موارد مشاهده می‌شود به اصل انقلاب ربطی ندارد و قابل برطرف شدن است.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه گریه تنها و سینه‌زدن بسیار زیاد برای اهل‌بیت(ع) فایده ندارد، تأکید کرد: در عزاداری این ایام باید به بعد فرهنگی عزاداری و فرهنگ‌سازی نهضت عاشورا در جامعه پرداخته شود.

رئیس اداره اوقاف کرمان بیان کرد: امسال برای اولین بار به جهت اثربخشی بهتر، بخشی از نیات موقوفات منطبق با عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در کمک به هیئت‌های عزاداری مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان