هیئت‌های مذهبی به برانگیختن عواطف اکتفا نکنند/سبگ زندگی اسلامی در عزاداری‌ها تبیین شود


هیئت‌های مذهبی به برانگیختن عواطف اکتفا نکنند/سبگ زندگی اسلامی در عزاداری‌ها تبیین شود

حجت‌‌الاسلام محمدحسنی گفت: کار هیئت‌های مذهبی صرفاً تلاش برای برانگیختن عواطف و احساسات مردم نیست بلکه کارویژه‌هایی دیگری از جمله ترویج سبک زندگی مطلوب جامعه اسلامی و ایرانی نیز بر عهده آنها است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را از مهم ترین راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی می دانند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین سبک زندگی غربی را ویران کننده بنیان خانواده معرفی کرده اند؛ بنابراین ما ضمن ترویج سبک زندگی مطلوب باید مشکلات و آفت های سبک زندگی غربی را نیز برای مردم تبیین کنیم. در واقع باید همزمان دو وجه سلبی و ایجابی در حوزه سبک زندگی برای مردم تشریح شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه باید از فرصت سوگواری در ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی استفاده کنیم، گفت: کار هیئت های مذهبی صرفا تلاش برای برانگیختن عواطف و احساسات مردم نیست بلکه کارویژه هایی دیگری از جمله ترویج سبک زندگی مطلوب جامعه اسلامی و ایرانی دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که سبک زندگی نوع رفتار و پوشش افراد را شکل می دهد، هرقدر هیئت های مذهبی بتوانند پیام های ائمه اطهار (ع) درباره سبک زندگی را بهتر تبیین کنند، معضلات فرهنگی مانند بدحجابی در جامعه کمرنگ و برطرف می شود.

محمدحسنی در پایان خاطرنشان کرد: تحقق چنین کارکردهایی از سوی هیئت های مذهبی در گروی آن است که هیئتی ها یقین پیدا کنند کار آنها صرفا تشویق مردم به سینه زنی یا اشک گرفتن از مخاطبان شان نیست؛ مطمئنا این امور نیز بسیار لازم و از مصادیق تعظیم شعائر دینی هستند ولی رویکرد اصلی هیئت های مذهبی باید افزایش گرایش افراد به انجام اعمال دینی و رعایت احکام شرعی باشد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج