دوره آموزشی ویژه مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس برگزار می شود


دوره آموزشی ویژه مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس برگزار می شود

حجت الاسلام امیدی از برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس خبر داد و گفت: این دوره هفتم و هشتم شهریور در شیراز برگزار می شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی» با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: این دوره آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی مدیران کانون ها به عنوان پیشگامان عرصه اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد برگزار می شود که امور مربوط به برگزاری دوره در راستای برون سپاری فعالیت ها به کانون فرهنگی و هنری «محبین اهل بیت (ع)» شیراز سپرده شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه این دوره هفتم و هشتم شهریور ماه، در محل مجمع اسلامی محبین اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد، خاطرشان کرد: بیش از 160 نفر از مدیران کانون ها برای حضور در دوره اعلام آمادگی کرده اند که 50 نفر از این تعداد توسط کارشناسان فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی استان برای حضور در دوره انتخاب شدند.

این مقام مسئول افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و کانون فرهنگی و هنری «محبین اهل بیت (ع)» شیراز اقدام به برگزاری دوره کرده است.

وی با اشاره به سرفصل های محتوای دوره آموزشی، گفت: ضرورت و جایگاه کار تربیتی در فعالیت های فرهنگی، تشکیلات و جایگاه آن در فعالیت های فرهنگی تربیتی، مبانی و شیوه های همگرایی و جریان سازی مجموعه ها و کانون های فرهنگی، مدیریت اسلامی فرهنگی و ارتباط با جذب حداکثری، شیوه های برنامه ریزی موثر فرهنگی، چارت نویسی و طرح ریزی سازمانی برای این دوره درنظر گرفته شده است.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: همچنین سرفصل های مدیریت رسانه ای در عصر رسانه، مخاطب شناسی جوانان و نوجوانان امروزی، مربی تربیتی و ویژگی های آن، شیوه های جذب جوانان و نوجوانان و جذاب سازی فعالیت های فرهنگی و تربیتی و تبیین فرهنگی و تربیتی گام دوم انقلاب نیز در این دوره آموزشی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه برای تدریس این سرفصل ها از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه استفاده شده است، گفت: محتوای آموزشی به گونه ای انتخاب شده است که برای مدیران کانون های مساجد در عمل و اجرا سودمند باشد و بتوانند در اداره هرچه بهتر کانون و اجرای برنامه در مساجد به کار گیرند.

پایان پیام/130

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توفیقات حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در مسجد سیدالشهداء(ع)/ پناه مردم تهرانپارس و بسیاری ا...