موضع گیری روسیه در مقابل جنگ یمن


موضع گیری روسیه در مقابل جنگ یمن

روسیه هشدار داد در صورت ادامه جنگ خطر تقسیم کشور یمن به نفع گروه های تروریستی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای خواستار پایان فوری جنگ در کشور یمن و خروج نیروهای متجاوز سعودی شد. روسیه هشدار داد در صورت ادامه جنگ خطر تقسیم کشور یمن به نفع گروه های تروریستی وجود دارد.

الکسی زایتسف معاون اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: مسکو به شدت از یک سری حملات هوایی نگران است که توسط نیروی هوایی امارات متحده عربی در یمن جنوبی انجام شود.

این مقام گفت: این تحولات باعث نگرانی جدی ما می شود. تشدید رویارویی مسلحانه در یمن جنوبی و انتقال آن به مرحله خطرناک جدید مستعد پیامدهای منفی نه تنها برای آن کشور بلکه به طور کلی برای امنیت منطقه است.

وزارت خارجه روسیه خواستار ایجاد حالت پایدار در یمن شد و گفت: سازمان ملل باید نقش اصلی برای ایجاد صلح در یمن ایفا کند. زایتسف گفت: از نظر روسیه گروه های تروریستی در حال افزایش هستند که عامل اصلی آن عربستان سعودی است.

عربستان در سال های گذشته بارها به بهانه هدف قرار دادن حوثی ها زیرساخت های کشور یمن از جمله بیمارستان و مدارس و کارخانه های این کشور را مورد هدف قرار داده است.

سازمان ملل می گوید بیش از 24 میلیون یمنی به خاطر این حملات نیاز به کمک های بشردوستانه دارند. این سازمان گفته است حدود 10 میلیون نفر در یمن از گرسنگی شدید رنج می برند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه