گاردین: توفان سهمگین دوریان به باهاما نزدیک می‌شود


گاردین: توفان سهمگین دوریان به باهاما نزدیک می‌شود

تهران – ایرنا – توفان دریایی «دوریان» روز یکشنبه در حالی که به جزایر باهاما در اقیانوس اطلس نزدیک می‌شود، ‌ به سطح هشدار 5 رسیده و پیش‌بینی‌ها حاکی است که کانون تخریبی آن، تا پایان روز جاری‌ در نزدیکی یا اطراف این جزایر باشد.

به گزارش روزنامه گاردین، ‌ کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی کرده اند که این توفان از توان تحمیل سطح فاجعه بار تخریب و ویرانی برخوردار باشد.

مرکز ملی توفان در میامی اعلام کرد که سرعت بادهای توفان دوریان از ۱۵۰ مایل بر ساعت به ۱۶۰ مایل بر ساعت افزایش یافته است.

در گزارش های خبری، ‌ مرکز توفان ۳۵ مایلی شرق جزیره «آباکو» در شمال باهاما و ۲۲۵ مایلی شرق «وست پالم بیچ» فلوریدا اعلام شده است.

میلیون ها نفر از ساکنان مناطق ساحلی آمریکا از ایالت فلوریدا تا دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی با نگرانی اخبار مربوط به نزدیک شدن توفان را دنبال می کنند.

ساکنان مناطق در معرض خطر توفان، ‌ خود را برای چند روز قطعی برق آماده کرده و شرکت های برق واقع در ایالت فلوریدا ۱۶هزار نفر از پرسنل خود را با تجهیزات لازم به مناطق پرخطر اعزام کرده اند و این نیروها در حال آماده باش به سر می برند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سفر خود به لهستان برای شرکت در مراسم هشتادمین سال آغاز جنگ جهانی دوم را به بهانه توفان لغو کرده است.9109

وی در اقامتگاه تابستانی رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید مریلند به سر می برد و از آنجا اوضاع را زیر نظر دارد.

در همین حال، هتل های مخصوص گردشگران در باهاما تعطیل شده و مقام های مربوطه برای انتقال مردم از این منطقه به جزایر بزرگتر، از قایق استفاده کرده اند.

بسیاری نیز در مدارس، ‌ کلیساها و پناهگاه های دیگر پناه گرفته اند و منتظر ورود توفان در ساعات پایانی یکشنبه هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟