32 پروژه آموزشی در استان اردبیل آماده‌ بهره‌برداری شد


32 پروژه آموزشی در استان اردبیل آماده‌ بهره‌برداری شد

اردبیل - ایرنا- ساخت 32 مدرسه، نمازخانه و سالن ورزشی در استان اردبیل به پایان رسیده و این مراکز تا شروع مهرماه و سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسند.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه این پروژه‌ها را شامل 20 مدرسه با تجهیزات کامل آموزشی و پرورشی، 12 سالن ورزشی و نمازخانه با اعتبار 420 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی بیان کرد: در قالب پروژه ملی حذف مدارس خشتی و گلی، با احداث مدارس جدید سه باب مدرسه خشتی موجود در استان تخریب شده و مهرماه امسال هیچ مدرسه خشتی و گلی در استان وجود نخواهد داشت.

ناصری اعتبار هزینه شده در قالب تعمیر، بهسازی و زیباسازی مدارس استان را 20 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: امسال پروژه حذف بخاری‌های نفتی از مدارس در قالب استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی در 735 کلاس درس روستایی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ارسال تجهیزات آموزشی، ورزشی، بهداشتی و پرورشی به مدارس در قالب کاروان‌های تجهیزات به مناطق 19 گانه استان در روز 25 شهریور گفت: ارزش ریالی این تجهیزات بیش از 24 میلیارد ریال‌بوده که بر اساس نیازهای مناطق توزیع خواهد شد.

ناصری با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید با حضور 250 هزار دانش‌آموز و 19 هزار فرهنگی در قریب به 10 هزار کلاس درس شروع خواهد شد، بیان کرد: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در استان 99.53 درصد و متوسطه دوره اول 94 درصد می‌باشد.

6016




کرونای انگلیسی در ریه های 17 بیمار اردبیلی نفس می‌کشد