اقدامات ارائه شده به زائران اربعین باید آسیب شناسی شود


اقدامات ارائه شده به زائران اربعین باید آسیب شناسی شود

ایلام- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: خدمات و اقدامات انجام گرفته به زائران ایام اربعین در استان باید بررسی و آسیب شناسی شود و با رفع موانع برای تسهیل تردد تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست کمیته اقتصادی اربعین استان اظهار داشت: شناسایی آسیب ها و نقاط ضعف می تواند به بهبود عملکرد و ارائه خدمات مطلوب به زائران کمک کند.

وی ادامه داد: کمیته اقتصادی اربعین در تلاش است بتواند از ظرفیت اربعین و تردد زوار با توجه به حذف ویزا در راستای اقتصادی کردن آن کمک و ظرفیت های ویژه این بخش را شناسایی کند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: هدف کمیته اقتصادی اربعین حذف عملکرد خیرین و موکب داران نیست اما تلاش برای اقتصادی کردن اربعین نقش مهمی در حمایت از واحدهای تولیدی استان و کالاهای تولید ایلام دارد.

نعمتی افزود: اکنون بهترین فرصت برای واحدهای تولیدی استان است تا بتوانند با تکمیل ظرفیت و افزایش اشتغال و تولید خود در زمینه تولید کالاهای مورد نیاز این ایام تلاش کنند.

وی گفت: واحدهای آب معدنی، ظروف یکبار مصرف، مواد غذایی و کارخانجات تولید نوشیدنی استان می توانند اقلام مورد نیاز زائران را تولید و عرضه کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات دامی و سایر محصولات استان در کنار موکب ها که به صورت مجتمع ای برپا شود، می تواند به دیده شدن خدمات مورد نیاز زائران و ایجاد وحدت رویه در این زمینه کمک کند.

نعمتی از میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان خواست تولیدات مورد نیاز زائران را احصا و در نمایشگاه های برپا کنند تا زوار به عنوان سوغات از آنها استفاده کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: لیست کالاهای تولیدی استان توسط صنعت و معدن احصاء و در اختیار موکب ها قرار گیرد تا ظروف یکبار مصرف و آب معدنی و ... مورد نیاز از همین واحدها خریداری شود و فرصتی برای رونق اقتصادی استان نیز فراهم شود.

وی همچنین به ساماندهی دست فروشان در استان به ویژه مرز مهران و مسیر تردد زوار در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: برای ساماندهی دست فروشان و جلوگیری از ورود دستفروشان غیر بومی که بعضا موجب ایجاد مشکلاتی می شوند باید برنامه ریزی شود.

مرز بین المللی مهران در فاصله ۹۵ کیلومتری مرکز ایلام به دلیل برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد زوار برای سفر به عتبات عالیات است.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی