از شکوه آئین‌های مذهبی تا کمک به زوج‌های جوان و بیماران نیازمند در حسینیه «انصارالحسین(ع)»


از شکوه آئین‌های مذهبی تا کمک به زوج‌های جوان و بیماران نیازمند در حسینیه «انصارالحسین(ع)»

وکیلی با اشاره‌به تنوع فعالیت حسینیه انصارالحسین(ع) در حوزه‌های علمی، آموزشی، خدماتی و درمانی، گفت: کمک به زوج‌های جوان و کم‌بضاعت برای آغاز زندگی و ارائه خدمات ویژه درمانی به نیازمندان در این حسینیه انجام می‌شود.

«مهدی وکیلی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حسینیه انصارالحسین(ع) با هدف سامان دهی مجالس مذهبی، توسط گروهی از کربلایی های مقیم تهران در دهه ۸۰ شمسی در جنوب شهر تهران (بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، بعد از پل ری) تاسیس شد، اظهار کرد: فعالیت های این حسینیه اکنون به حوزه های علمی، آموزشی، خدماتی و درمانی نیز گسترش یافته است.
مدیر حسینیه انصارالحسین(ع) تصریح کرد: به مرور زمان علاوه بر عرب زبان ها سایر شیعیان اهل بیت (ع) نیز در طول سال در این حسینیه مجلس روضه یا مولودی برگزار می کنند. ضمنا در برخی از ایام سال مانند محرم، چند هیات مختلف در یک روز مجالس شان را در این حسینیه برگزار می کنند.
وی تاکید کرد: تمام فعالیت های این حسینیه تحت نظارت و راهبری روحانیون انجام می شود تا تمام برنامه ها مطابق با دستورات دین و احکام شرعی اجرا شود.
وکیلی افزود: محور همه برنامه های مذهبی و فرهنگی حسینیه انصارالحسین (ع) مبتنی بر آموزه های قرآنی است. ضمن اینکه جلسات آموزش روخوانی، روان خوانی و ترجمه قرآن، به صورت ثابت با تدریس قاریان ممتاز کشوری در این حسینیه برگزار می شود.
وکیلی در ادامه با بیان اینکه حسینیه انصارالحسین (ع) در حوزه خدمت رسانی به زوج های جوان نیز فعال است، گفت: تهیه جهیزیه با کم ترین قیمت و در اختیار قرار دادن سالنی مجهز برای مراسم عقد و عروسی از جمله خدمات این حسینیه ویژه زوج های جوان نیازمند است.
وی اضافه کرد: درمانگاه این حسینیه نیز با کم ترین تعرفه به مراجعان خدمات ارائه می کند. علاوه بر این، نیازمندان از خدمات ویزه در ان درمانگاه بهره مند می شوند.
مدیر حسینیه انصارالحسین (ع) در پایان یادآور شد: باور داریم فعالیت های مساجد و حسینیه ها و سایر مراکز دینی و فرهنگی نباید محدود به برپایی جلسات قرآنی و اجرای برنامه های فرهنگی شود. همانطور که مراکزی مانند سینماها در ارائه خدمات متحول شده اند و به پخش فیلم اکتفا نمی کنند، مراکز دینی نیز باید به برنامه های خود رونق و تنوع ببخشند.
پایان پیام/397

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لباس نامتعارف همسر بهرام رادان با استایل انگلیسی + عکس