گلوبال تایمز: اروپا نباید در موضوع ایران گروگان آمریکا باشد


گلوبال تایمز: اروپا نباید در موضوع ایران گروگان آمریکا باشد

«گلوبال تایمز» از روزنامه های دولتی چین نوشت کشورهای اروپایی در موضوع ایران باید بسیار هوشیار باشند و بدرستی عمل کنند و سواره نظام آمریکا و گروگان آن کشور نباشند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از روزنامه «گلوبال تایمز»؛ آمریکا از یک طرف بر گفت و گوی بی قید و شرط با ایران تاکید می کند اما از طرف دیگر آژانس فضایی ایران را نیز تحریم کرده است این کار در شرایطی انجام شده است که اروپایی ها به دنبال خط اعتباری برای انتقال پول به ایران هستند.
گزارش می افزاید قرار است به ابتکار فرانسه یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای ایران اختصاص داده شود این اقدام می تواند به معنای فاصله گرفتن اروپا از آمریکا باشد و یک پیام بسیار خوب برای کاهش تنش ها محسوب شود.


روزنامه چینی تاکید کرده است این آمریکا بود که همیشه حرف آخر را در برابر اروپا زده و تلاش کرده است بر این قاره تسلط داشته باشد.
نشریه اضافه می کند بازی بزرگی بین فرانسه و آمریکا شروع شده است اگر این بار اروپایی ها بتوانند ابتکار عمل خود را به پیش ببرند نشان داده اند که دیگر حرف شنوی کامل از آمریکا ندارند و گروگان آن کشور نیستند.
روزنامه ادامه می دهد اروپا دیگر نمی خواهد تحت تسلط آمریکا باشد اراده آمریکا نباید بر اروپایی ها فائق آید از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد چین تلاش زیادی برای حفظ توافق و تعهدات کرده است و کشورهای اروپایی نیز بتدریج نقش سازنده تری ایفا کرده اند.


گلوبال تایمز نوشت متاسفانه همه طرف های دیگر می خواهند تنش ها کاهش یابد مسایل حل و فصل و گفت و گوها انجام شود، اما هر موضوعی که به آمریکا می رسد با مانع مواجه می شود و این کشور در مسیر تلاش ها سد ایجاد می کند.
روزنامه چینی تاکید می کند که آمریکا همیشه این طور عمل کرده است این کشور نه در موضوع ایران بلکه در مسایل دیگر مشکل تراشی می کند و نمونه آن برخوردهایی است که با شرکت بزرگ مخابراتی هواووی چین داشته و مانع فعالیت هایش شده است.


نشریه می نویسد که اروپا باید روزی در مقابل آمریکا ایستادگی نشان دهد موضوع ایران، هم به لحاظ شرایط جغرافیایی و هم به دلیل اینکه تاثیراتش بر روابط آمریکا و اروپا مشخص می شود و آینده غرب را شکل می دهد، موضوعی بسیار حساس است و اگر اروپا بتواند در مقابل آمریکا ایستادگی کند و گروگان آن کشور نباشد که تمایلی هم به این کار ندارد، مسلما از حمایت جامعه بین المللی نیز برخوردار خواهد شد.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه