احمد مسعود جانشین پدر شد


هواداران احمد شاه مسعود،‌ قهرمان ملی افغانستان در یک گردهمایی با شکوهی پسرش احمد مسعود را به عنوان جانشین وی در راستای تحقق آرمان‌های مسعود و در راس یک ایتلاف سیاسی برگزیدند و با وی بیعت کردند. هزاران تن از هواداران احمد شاه مسعود در یک همایش مردمی در دره پنجشیر حمایت خویش را احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، اعلام...

احمد مسعود جانشین پدر شد

هواداران احمد شاه مسعود،‌ قهرمان ملی افغانستان در یک گردهمایی با شکوهی پسرش احمد مسعود را به عنوان جانشین وی در راستای تحقق آرمان‌های مسعود و در راس یک ایتلاف سیاسی برگزیدند و با وی بیعت کردند.

هزاران تن از هواداران احمد شاه مسعود در یک همایش مردمی در دره پنجشیر حمایت خویش را احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، اعلام کردند.

احمد مسعود در این همایش ایتلاف سیاسی را زیرنام “مقاومت دو” که گفته می‌شود در مسیر تعهد و آرمانهای پدرش حرکت خواهد کرد، را ایجاد نموده و امروز رسماً کارش را آغاز کرده است.

احمد مسعود در این همایش گفت که در جریان چندین ماه گذشته در دیدار و گفتگو اقشار مختلف جامعه و سیاسیون افغانستان، روی تشکیل ایتلاف مقاوم دو، رایزنی کرده است.

او همچنان تصریح کرد که این ایتلاف در راستای احیای آرمان قهرمان ملی، تامین وحدت ملی و زنده ساختن ارزش مقاومت و ایجاد نظام معتدل اسلامی و وحدت ملی کار خواهد کرد.

آقای مسعود از ساختار سیاسی افغانستان انتقاد نموده گفت که نظام متمرکز یکی از بزرگترین چالش مردم افغانستان است که حتی می‌توان آن‌را بزرگترین و خطرناک‌ترین دشمن مردم افغانستان یاد کرد.

او همچنان تاکید کرد که در شرایط کنونی انتخابات ریاست جمهوری به نفع مردم افغانستان نیست.

روح‌الله یوسفی نماینده بنیاد احمدشاه مسعود در ولایت پنجشیر و عضو برگزار کننده همایش امروز، در صحبت با خامه پرس گفت که در شرایط کنونی افغانستان نیاز به یک حرکت تازه دارد و احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود را جوان با ظرفیت و باهوشی یافته است که می تواند راه پدرش را ادامه بدهد.

وی همچنان گفت که حدود نزدیک به بیست هزار تن در همایش امروزی اشتراک نموده بودند و همه‌ی آنها این شایستگی را در وجود احمد مسعود احساس می‌کنند تا او بتواند جانشین پدرش باشد.

در این همایش نماینده‌گان بیش از پانزده ولایت افغانستان بشمول محمد یونس قانونی، حضرت علی، محمد ایوب سالنگی، ذوالفقار امید و فضل کریم ایماق اشتراک نموده و از این ایتلاف حمایت کردند.

احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود ۳۰ سال عمر دارد و تحصیلاتش را در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه کینگ در لندن بدست آورده است.

پدرش احمد‌شاه مسعود در ۱۷ سنبله ۱۳۸۰ در اثر یک حمله انتحاری از سوی دو عضو شبکه القاعده در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار به قتل رسید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | عکس جدید علیرضا نیکبخت و همسرش در سومین سالگرد ازدواج‌شان