ارزش ذخایر طلای روسیه در تلاش برای حذف دلار به مرز 110 میلیارد دلار رسید


ارزش ذخایر طلای روسیه در تلاش برای حذف دلار به مرز 110 میلیارد دلار رسید

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه گزارش داد در ادامه تغییر رویکرد این کشور در کنار گذاشتن دلار و رفتن به سمت طلا حجم ذخایر طلای روسیه به 109٫5 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس آمارهای ارائه شده، روسیه تنها در یک ماه گذشته 7٫5 میلیارد دلار به ذخایر طلای خود افزوده است. در حال حاضر سهم طلا از کل حساب...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه گزارش داد در ادامه تغییر رویکرد این کشور در کنار گذاشتن دلار و رفتن به سمت طلا حجم ذخایر طلای روسیه به ۱۰۹٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده، روسیه تنها در یک ماه گذشته ۷٫۵ میلیارد دلار به ذخایر طلای خود افزوده است.

در حال حاضر سهم طلا از کل حساب ذخیره ارز خارجی و طلای روسیه به رکورد جدیدی رسیده و از ۱۹٫۶ درصد به ۲۰٫۷ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر بانک مرکزی روسیه به بالا بردن حجم ذخایر ارز خارجی خود ادامه داده و هم اکنون ارزش این ذخایر به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۳ تاکنون رسیده است.

روسیه طی تنها یک ماه حجم ذخایر ارز خارجی خود را ۱٫۸ درصد معادل ۹٫۲ میلیارد دلار افزایش داده و در روز یک سپتامبر به ۵۲۹٫۰۸۳ میلیارد دلار رسانده است.

طی سال‌های گذشته روسیه با هدف کاهش وابستگی خود به دلار به طور مستمر حجم و ارزش ذخایر طلای خود را افزایش داده است.

به لطف حجم خرید طلای بالا توسط روسیه این کشور سال گذشته میلادی بزرگترین خریدار طلا در جهان بوده است.

تا پایان ماه جولای حجم ذخایر طلای روسیه معادل ۲۲۱۷٫۶۸ تن بوده است که ۹ تن به این ذخایر اضافه شده و به ۲۲۲۶٫۶۸ تن رسیده است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بانک مرکزی روسیه ۱۰۶ تن طلا به ذخایر طلای خود اضافه کرده است.

در صورتی که مسکو به این روند ادامه دهد به زودی عربستان را پشت سر گذاشته و به چهارمین دارنده بزرگترین ذخایر دنیا در جهان بدل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند