عاشورا میدان نمایش اسلام حقیقی است


عاشورا میدان نمایش اسلام حقیقی است

مشهد- ایرنا- امام جمعه موقت مشهد گفت: واقعه عاشورا میدان نمایش اسلام حقیقی و اصیل است و به ما درس ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن آموخت.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه روز سه شنبه در ویژه برنامه روز عاشورا در موقوفه عبدالله رضوی شاندیز افزود: حضرت امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ راه بشریت است.

وی اظهار داشت: مصائب عاشورا بسیار سخت و سنگین است با این حال حضرت امام حسین (ع) در برابر همه این مصیبت ها ایستادگی کرده و به ما درس مقاومت و فداکاری دادند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: عاشورا اسلام را در زیباترین شکل آن نشان داد لذا اگر بخواهیم ایمان، اخلاق و احکام اسلامی را به معنای واقعی بیاموزیم باید به عاشورا نگاه کنیم.

وی افزود: مقاومت و صبر اسلامی در عاشورا متجلی است و برترین احکام، امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا برای تحقق آن همه چیز خود را فدا کرد.

وی اظهار داشت: ملت انقلابی و شهید داده و ضد ظلم ایران همه چیز خود را از عاشورا دارد و اولین پیام عاشورا به ملت ایران این است که به هیچ خواسته ای از خواسته های دشمن پاسخ مثبت ندهند، با دشمن مذاکره نکنند و روز به روز خشم خود را نسبت به دشمن بیشتر نمایند.

حجت الاسلام فرزانه گفت: دومین پیام عاشورا این است که ملت ایران در مقابل دشمن سلطه طلب، تسلیم نشود و فرار نکند بلکه محکم ایستادگی نماید حتی اگر دشمن او را قطعه قطعه کند.

وی افزود: سومین پیام عاشورا این است، جامعه ای که ظالم در آن حاکم است و به حق عمل نمی شود، جای زندگی انسان نیست، در چنین جامعه ای باید اشتیاق مومن برای شهادت بسیار باشد و مرگ با شرافت در این جامعه را افتخار بداند.

وی ادامه داد: چهارمین پیام عاشورا این است که اگر دشمن انسان را بر سر دوراهی کشته شدن یا اسارت و ذلیل شدن قرار داد، باید راه شهادت را انتخاب کرد.

امام جمعه موقت مشهد گفت: پنجمین پیام عاشورا این است که در دفاع از دین باید بصیرت داشت و دشمن شناس بود و ششمین پیام نیز این است که جبهه باطل با همه قدرتی که دارد در برابر حق شکست می خورد و حق هرگز در برابر باطل شکست نمی خورد.

وی دیگر پیام های عاشورا را جدا نشدن از رهبری الهی به هر قیمت و قرار گرفتن همه از کوچک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان در میدان نبرد حق علیه باطل دانست.

در این مراسم در اجرای نیت واقف، ۱۴ هزار نفر از عزاداران حسینی در مجتمع موقوفه رضوی شاندیز اطعام شدند.

مزرعه‌ سوران به مساحت حدود چهار هزار هکتار با عنوان مجتمع آموزشی موقوفه عبدالله رضوی یکی از بزرگ‌ ترین موقوفات شهرستان طرقبه شاندیز است که در آن درمانگاه و مجتمع آموزشی شبانه‌ روزی برای کودکان بی سرپرست ایجاد شده است.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان