امام حسین(ع) تجسم غیرت الهی است


امام حسین(ع)  تجسم غیرت الهی است

بوشهر-ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: امام حسین (ع) تجسم غیرت الهی است که این غیرت بر خانواده، در همه صحنه های نبرد کربلا از سوی آن امام همام به منصه ظهور رسید.

حجت الاسلام حسین دشتی روز چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی در بوشهر افزود: امام حسین هر وقت که دشمنان متعرض حرم اهل بیت (ع) در کربلا می شدند بی درنگ برای دفاع از حرم به حرکت در می آمد.

وی بیان کرد: امام حسین (ع)خود به خوبی می دانست در این نبرد شهید خواهد شد با این وجود به همراه خانواده وارد میدان شد تا کربلا و قیام را به آنها نشان دهد.

دشتی افزود: واقعه کربلا فصل سختی بر شهدا نبود و مصیبت ها بر اهل بیت و اسیران دشت کربلا بود که عصر عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) ، حرم آل الله بر سر راه مصیبت های بزرگ قرار گرفت.

مسوول دفتر نمایندگی دفتر ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: مصیبت سخت در بعد از روز عاشورا است که آل الله در میان دشمن محاصر شد و تاریکی شب در دل یتیمان و بازماندگان دشت کربلا قرار گرفت.

وی گفت: امام حسین(ع) در جواب اینکه چرا دست زن و فرزندان را گرفته و به کربلا برده است فرمود ماموریت من این بوده است.

دشتی ادامه داد: اما این جواب در بعد تحلیلی دلایل زیادی دارد و بسیاری معتقدند چنانچه اسارت زینب نبود پیام فسلفه روز عاشورا به جهانیان نمی رسید.

وی گفت: نخستین دستاورد فلسفه روز عاشورا مظلومیت است که خداوند دستور داد امام حسین (ع) ایجاد مظلومیت کند.

دشتی ادامه داد: مظلومیتی که در آن قهرمانان مظلوم شدند به معنی ذلت نیست چرا که این مظلوم واقع شدن جامعه را به حرکت در می آورد.

وی یادآورشد: برای نمونه مظلومیت هشت سال دفاع مقدس، انقلاب ما را به تمام جهان صادر کرد به نحوی که همگان استقامت ما را تحسین کردند.

دشتی ادامه داد: مظلومیت، ما را در جامعه جهانی الگوی قرار می‌دهد که از نمونه آنها می‌توان به شهادت شهید محسن حججی در جریان داعش اشاره کرد.

وی افزود: این شهید کل ایران و حتی جهان را برای مقابله با داعش به حرکت درآورد و زمینه‌ساز نابودی داعش شد به نحوی که بر اساس برخی دیدگاه ها شهید حججی بیشترین اثر را در نابودی داعش ایفا کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق (ع) استان بوشهرگفت: دیدگاه دینی و مذهبی اسلام نسبت به زن یک دیدگاه متفاوت نسبت به تمام دیدگاه های استبدادی، غربی و هر دیدگاه دیگر در این مورد است.

دشتی بیان کرد: آنجا که غرب پرچمدار حقوق زن است این یک پرچم انحرافی است که به ما حق و حقانیت زنان را ارائه نمی دهد.

وی تاکید کرد: در اسلام ماموریت طبیعی و فطری که خداوند بر عهده زن گذاشته در اولویت نخست تربیت فرزند و خانواده داری و همچنین استحکام بنیان خانواده است.

دشتی ادامه داد: در آنجا که زن بین استحکام بنیان خانواده یا اشتغال بیرونی تردید داشته باشد توصیه اسلام استحکام بنیان خانواده است.

وی افزود: چنانچه زن در جامعه حضور پیدا می‌کند هیچ اشکالی ندارد اما باید به تاسی از حضرت فاطمه (س)در جامعه حضور داشته باشند و به گناه و ابتذال آلوده نشوند.

دشتی اظهار کرد: جامعه غربی به جای رفته که بنیان خانواده روز به روز متزلزل تر می‌شود و سبک زندگی زندگی مجردی ترویج یافته است.

وی گفت: تقلید ناقص از این سبک بنیان خانواده‌ها را متزلزل و خانه های مجردی را گسترش داده است.

دشتی یادآور شد: اسلام زن را هنگامی ارزشمند می بیند که در عین حالی که علم، دانش و رویکرد اجتماعی بودن را دارد باید هوای خانواده را داشته و مربی خوبی برای فرزندان باشد.

۷۲۱۲/۶۰۴۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهش تولید در صنعت خودرو با مدیریت نوآوری