به روز رسانی فهرست تجهیزات پزشکی تولید داخل


معاون فنی اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی از انتشار فهرست جدید تجهیزات و ملزومات پزشکی با وضعیت تولید داخل گروه T1 با افزایش 90 درصدی خبر داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ خانم ساجده رمضانپور گفت: گروه T۱ آن دسته از تولیدات داخل است که از نظر کیفی و کمی می‌تواند نیاز مراکز درمانی را با تولید داخل تأمین کند و، چون تولید داخل آن‌ها به طور کامل محقق شده است، واردات مشابه آن‌ها ممنوع و یا محدود می‌شود.
وی افزود: پیرو مصوبات کمیته فنی ۳۱ تیر سال ۹۸، فهرست تجهیزات پزشکی با وضعیت تولید داخل گروه T۱ که از نظر کمی و کیفی پوشش نیاز داخل را می‌دهند، مصوب و به روز رسانی شده و در دسترس عموم است.
خانم رمضانپور گفت: در فهرست مذکور شاهد افزایش ۹۰ درصدی اقلام در مقایسه با پارسال می‌باشیم و در سال رونق تولید و راستای حمایت از تولید داخل با توجه پروانه‌های جدید صادره تولید، فهرست تولید داخل گروه T۱ از ۱۸۲ قلم به ۳۴۳ قلم افزایش یافته است.
معاون فنی اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی افزود: به روز رسانی فهرست تولید داخل گروه T۱ که نیاز مراکز درمانی را پوشش می‌دهد، خود گامی رو به جلو در حمایت از تولید داخل و کاهش واردات اقلام با تولید مشابه داخل است.
فهرست تجهیزات پزشکی با وضعیت تولید داخل گروه T۱ از لینک پورتال اداره کل تجهیزات پزشکی به نشانی imed.ir/News/۱/۴۲۲۴ قابل دریافت و مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...