اکوکمپ عشایری در بیله‌سوار مغان ایجاد می‌شود


اکوکمپ عشایری در بیله‌سوار مغان ایجاد می‌شود

اردبیل - ایرنا - مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیله‌سوار مغان گفت: بخش خصوصی در روستای گلی‌بولاغ بخش مرکزی این شهرستان اکوکمپ عشایری احداث می‌کند.

به گزارش ایرنا ، فرنام حامد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای راه‌اندازی این اکوکمپ منابع طبیعی ۲۰ هکتار زمین در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

او اظهار داشت: مکاتباتی در زمینه تخصیص زمین انجام شده و بعد از تخصیص، سرمایه‌گذار عملیات اجرایی پروژه را آغاز می‌کند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله سوار تشریح کرد: در این مجموعه آلاچیق، فضاهای سنتی، محل ارائه غذاهای سنتی و ورزش‌های بومی محلی و در فازهای بعدی ورزش های هیجانی احداث می‌شود.

به گفته حامد، در راستای تامین زیرساخت‌ها نیز فرمانداری اردبیل تخصیص اعتبار را متعهد شده و بویژه در احداث سرویس بهداشتی بخش خصوصی حمایت می‌شود.

او با اشاره به طبیعت کم‌نظیر روستای گلی‌بولاغ افزود: راه‌اندازی اولین سایت پروازی پاراگلایدر در این روستا مطرح شده است.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل واقع شده و ۶۸ کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد، تنها گمرک و پایانه مرزی فعال استان در این شهرستان قرار دارد.
مزار سربازان گمنام ، تپه دمیرچی ، شهر کندویی روستای پتلقان ، درخت چنار ، شکارگاه‌های خروسلو ، قیز قلعه‌سی ، کشتزارهای دانه‌های روغنی و غلات ، کاروانسرای مخروبه در منطقه شورگل خروسلو ، بازارچه مرزی و پارک تپه نرگس از آثار دیدنی بیله‌سوار مغان است.
طبیعت زیبا و بکر این منطقه در کنار آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ، وجود گمرک ، پایانه ، بازارچه مرزی و بین‌المللی و تردد روزانه هزار و ۵۰۰ نفر اتباع آذری از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در رونق گردشگری این منطقه موثر باشد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده