طرح نشاط معنوی اوقات فراغت پنج هزار و 500 کردستانی را غنی کرد


طرح نشاط معنوی اوقات فراغت پنج هزار و 500 کردستانی را غنی کرد

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: تابستان امسال پنج هزار و 500 نفر از اقشار مختلف مردم استان از برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و اردویی در قالب طرح نشاط معنوی بهره مند شدند.

حجت الاسلام محمد کاروند چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نشاط معنوی هر سال با شروع فصل تابستان و در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در اماکن مقدس بارگاه امامزادگان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح امسال در هشت بقعه متبرکه شاخص استان اجرا شد، افزود: در مدت اجرای این طرح پنج هزار و۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم از برنامه های آن در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اردویی بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: برنامه هایی که در قالب این طرح اجرا شد، شامل ۱۰ اردوی زیارتی داخل استان، ۲ اردوی مشهد مقدس، کلاس های حفظ قرآن، سبک زندگی اسلامی و همایش های نشاط و سرگرمی بود.

وی یادآور شد: در جوار هر کدام از این امامزاده ها، خیمه های معرفت با غرفه های پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان، نقاشی کودکان با مضامین مذهبی و قران بخوان- جایزه بگیر نیز دایر شده و ۴۱ مبلغ بومی و اعزامی از دیگر شهرها نیز در این طرح مشارکت داشتند.

توزیع بیش از ۱۶۷ بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند

حجت الاسلام کاروند در ادامه اجرای طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و از محل اجرای نیات واقفان، ۱۶۷ بسته آموزشی و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه این طرح در سه شهرستان سنندج، قروه و بیجار برگزار می شود، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، ۱۲۲ بسته وسایل آموزشی وتحصیلی دوره متوسطه و ۴۵ بسته تحصیلی دوره ابتدایی از محل موقوفه واقفان خیراندیش تهمینه مجید دخت و عبدالله احمد نسب در سنندج و شیخ جعفر و میرمحمود حسینی در قروه به ارزش ۲۱۵ میلیون ریال در اختیار دانش آموزان مستعد نیازمند قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: گروههای هدف طرح مهر تحصیلی دانش آموزان مستعد نیازمند، ایتام و دانش آموزان زبرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و دیگر دانش آموزان نیازمند هستند.

طرح مهر تحصیلی از رسالت های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در امر کمک به تحصیل دانش آموزان است که همه ساله در آستانه ماه مهر و شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان