کاهش قیمت مرغ در راه است


کاهش  قیمت  مرغ  در  راه  است

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از ثبات نرخ مرغ طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گفته وی،نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلو سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدای هفته باثبات بوده است، بیان کرد: با توجه به ازدیاد جوجه ریزی پیش بینی می شود که قیمت مرغ از چند روز آینده با روند کاهشی به کمتر از نرخ مصوب در بازار برسد و مجدد از ۵ مهرماه با ازدیاد مصرف به مرز ۹ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۵۵۰ تومان است، از این رو قیمت فعلی به زیان کشتارگاه هاست.یوسف خانی در واکنش به اعتراض مرغداران به نرخ فعلی مرغ در بازار گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار،اتحادیه وانجمن مرغداران حضور داشتندونرخ مصوب ۸ هزار و ۵۵۰ تومانی مرغ زنده و ۱۲هزارو ۹۰۰ تومانی مرغ گرم راپذیرفتندچراکه درصورت اعتراض نماینده تولیدکنندگان این نرخ هامصوب نمی شد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در بخش دیگر اظهارات خود درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ ۷ هزار معادل شانه ای ۱۴ هزار تومان است.وی در پایان تصریح کرد: با آغاز خرید توافقی و جمع آوری تخم مرغ مازاد از سطح بازار به منظور کاهش زیان مرغداران پیش بینی می شود که قیمت هر کیلو تخم مرغ به ۸ هزار تومان برسد.

آخرین خبر

2025


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین