شهدای خلیج فارس ابهت پوشالی امریکا را شکستند


شهدای خلیج فارس  ابهت پوشالی امریکا را شکستند

بوشهر- ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: سی و دومین سالگرد شهدای خلیج فارس و سردار شهید نادر مهدوی وهمرزمانش که ابهت پوشالی امریکای جنایتکار را شکستند مهرماه در این شهرستان برگزارمی‌شود.

عبدالله نادری پنجشنبه شب درنشست ستاد هماهنگی شهدای خلیج فارس گفت: سردار شهید نادر مهدوی و توسلی نخستین شهدای مبارزه مستقیم با امریکا در خلیج فارس هستند که توانستند هیمنه و ابهت استکبار جهانی آمریکا را در آبهای نیلگون خلیج فارس شکست دهند.

ویی: امروز سردار شهید نادر مهدوی و شهدای خلیج فارس به عنوان الگوی مبارزه و نبرد مستیقم با امریکا در سطح منطقه و آزادی خواهان جهان محسوب میشوند.

نادری یادآورشد:: شهدای خلیج فارس باعث افتخار و سربلندی مردم شهید پرور استان بوشهر و موجب اقتدار ملی و حفظ امنیت ملی نظام اسلامی هستند.

فرماندار دشتی اضافه کرد: امسال مراسم سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش در ۱۶ مهر ماه در جوارمزار شهیدان مهدوی و توسلی در روستای بحیری شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

وی از مشارکت بسیار خوب دستگاه های اجرایی شهرستان و دهیاری و شورای اسلامی روستای بحیری در برگزاری مراسم سال گذشته قدردانی کرد و بر ضرورت برگزاری با شکوهتر مراسم امسال تاکید کرد.

نادری افزود: امسال چندین برنامه فرهنگی وهنری شامل شب شعر، نمایشگاه جلوه های ایثار و دیدار و تجلیل از خانواده شهدای خلیج فارس برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی نیز گفت: شهدای خلیج فارس بهترین الگوی برای جوانان امروز در مقابله و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های امریکا و استکبار هستند.

سرهنگ پاسدار علی غضنفری افزود: برگزاری این یادواره ها باعث انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت به نسل جدید می شود.

۱۶ مهر سال ۱۳۶۶شهید نادر مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.

پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی ها قرار گرفت.

موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی میکردند.

سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

نادر مهدوی به اتفاق بیژن گرد به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی ها از آب بودند پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن افتادند.

نادر مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندبار آماج شکنجه‌ های وحشیانه دشمن قرار گرفت و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌ شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت رسید.

پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل مقام های ایرانی شد و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

روستای بحیری شهرستان دشتی با یکهزار نفر جمعیت و تقدیم ۱۷ شهید در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی