305 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی و روستایی در لرستان پرداخت شد


305 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی و روستایی در لرستان پرداخت شد

پرداخت 305 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی و روستایی در لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 305 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در 2 سال گذشته در استان پرداخت شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب در این باره گفت : با توجه به اهمیت رونق مشاغل خانگی به دلیل ارزانی، ریسک کم و نیاز به سرمایه نسبتا کم، طی دو سال گذشته عمده تمرکز استان در اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان در رابطه با حمایت از این مشاغل و البته اشتغال روستایی بوده است.

وی افزود: در این راستا سال ۹۶ با صدور یکهزار و ۹۷۱ مجوز ایجاد مشاغل خانگی در نهایت چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام به متقاضیان پرداخت و ۹۲۴ فرصت شغلی ایجاد شد که با افزایش این رقم در سال گذشته به ۱۹ میلیارد تومان زمینه ایجاد سه هزار و ۳۲۹ مورد اشتغالزایی فراهم شده است.

مراجعه حدود 5 هزار نفر به بانکها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین در دو سال منتهی به ۲۶ مرداد امسال یکهزار و ۱۵۰ طرح با اشتغال چهار هزار و ۹۵۱ نفر برای دریافت وام روستایی به بانک مراجعه کرده و قرارداد بسته اند و تاکنون ۲۱۲ میلیارد تومان به این متقاضیان پرداخت شده است.

آشتاب اضافه کرد: در این مدت یکهزار و ۹۹۷ طرح اشتغالزایی مددجویان نهادهای حمایتی استان با ۲ هزار و ۳۶۸ فرصت شغلی، مصوب شده که تاکنون متقاضیان این طرح ها موفق به دریافت ۷۰ میلیارد تومان وام شده اند.

46

کد خبر 1299361

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی