مداخله در پیشگیری از خودکشی باید علمی و تخصصی باشد


مداخله در پیشگیری از خودکشی باید علمی و تخصصی باشد

ایلام- ایرنا- مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مداخله در آسیب های اجتماعی مختلف بویژه خودکشی باید بصورت علمی و تخصصی انجام شود.

به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز یکشنبه در نشست آموزش روانشناسان و مددکاران بهزیستی به منظور مداخله تخصصی در کاهش و کنترل خودکشی اظهار داشت: خودکشی به عنوان یک آسیب چند علتی دلائل مختلفی از جمله بیکاری، فقر ، بیماری های روانی و اختلالاتی نظیر افسردگی و همچنین نداشتن مهارت های اجتماعی و مهارت حل مساله دارد.

وی با بیان اینکه وقتی دلایل یک آسیب متعدد باشد، بی شک تنها یک دستگاه نیز نمی تواند در کنترل و کاهش آن تاثیرگذار باشد، ادامه داد: بهزیستی نیز در کنار دستگاه های مختلفی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دیگر در این زمینه مسئولیت دارد.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت های این اداره کل در زمینه پیشگیری از خودکشی تاکید کرد: مهمترین فعالیت مداخله گرانه این سازمان برای کنترل این آسیب فعالیت اورژانس های اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی در سطح استان است که در این مراکز به افراد در معرض خودکشی مشاوره های لازم ارائه می شود.

همتی با ذکر اینکه یکی از دلایل تماس افراد با اورژانس های اجتماعی بهزیستی ایلام خودکشی است، افزود: سال ۹۷ در مجموع ۱۸۸ نفر که در تماس با اورژانس ها و پایگاه های خدمات اجتماعی تصمیم به خودکشی داشتند با دریافت مشاوره های تلفنی و حضوری و مداخله های تخصصی کارشناسان این سازمان از وسوسه خودکشی نجات پیدا کردند.

وی اضافه کرد: روانشناسان و مددکاران بهزیستی سعی دارند تا فرآیند مداخله در خودکشی را به شیوه ای اثرگذار انجام داده و توصیه های لازم را به افراد در معرض این آسیب بنحو مطلوب ارائه کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام از عموم مردم استان خواست در صورت مطلع شدن افرادی که در معرض خودکشی قرار دارند اعم از اعضا خانواده، بستگان، همسایه ها و غیره با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس گرفته تا اقدام بموقع پیشگیری و تخصصی توسط روانشناسان و مددکاران انجام شود.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید