در حمله به پالایشگاه های عربستان از پهپاد با موتور جت استفاده شد


در حمله به پالایشگاه های عربستان از پهپاد با موتور جت استفاده شد

تهران – ایرنا- یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در حمله به پالایشگاه های بقیق و خریص از پهپادهایی با موتورهای مختلف و جدید و از نوع عادی و جت استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری "المسیره" یمن، سریع در ادامه به شرکت ها و افراد خارجی هشدار داد که در تأسیسات هدف قرار گرفته، حاضر نشوند چرا که این تأسیسات همچنان از اهداف ماست و ممکن است که هر لحظه نشانه گرفته شود.

سخنگوی نیروهای مسلح ارتش و کمیته های مردمی یمن خطاب به دولت عربستان تاکید کرد: ما می توانیم هر جایی را که بخواهیم هدف قرار دهیم . ریاض باید محاسبات خود را تغییر دهد و از تجاوز و محاصره یمن دست بردارد.

جنبش انصار الله یمن، روز شنبه در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" واقع در شرق این کشور را هدف حملات پهپادی خود قرارداد.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است.

۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود.

پس از این حمله "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با پذیرفتن مسؤولیت آن در بیانیه ای هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات‌ بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده تر و دردناک تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.

وی در بیانیه ای تلوزیونی افزود: هدف گیری بسیار دقیق انجام شده و این عملیات در شرقی ترین نقطه عربستان حق قانونی و طبیعی ما در پاسخ به جنایت‌های متجاوزان و محاصره کشورمان طی ۵ سال گذشته است.

۲۶ مرداد سال جاری نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) واقع در شرق این کشور را هدف حمله قرار داده بودند.

یمن از 6 فروردین 1394 مورد حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف تشکیل شده از سوی ریاض برای این حمله قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی شهید و یا زخمی شده اند.

مشکلات ناشی از محاصره یمن و ادامه بمباران های مراکز غیرنظامی همچنین موجب کمبود مواد غذایی و دارو در این کشور شده و هزاران نفر از جمله زنان یمنی باردار در سال های اخیر در یمن به خاطر سوء تغذیه با مشکل مواجه شده و یا از دنیا رفته اند.

سازمان های بین المللی بارها نسبت به این فاجعه انسانی هشدار داده اند و رزمندگان یمنی نیز به دنبال بی تفاوتی برخی کشورهای غربی حامی عربستان و ادامه ارسال سلاح به ریاض دست به کار شده و اقدام به حملات پهپادی به تاسیسات نفتی و نظامی عربستان کرده اند.

تنگ شدن عرصه بر ائتلاف ایجاد شده از سوی عربستان برای حمله به یمن موجب شده است تنها چند کشور غیرمطرح افریقایی مانند سومالی در آن باقی بمانند و مابقی از آن خارج شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...