یک هزار و 40 راس دام زنده در البرز بازرسی سلامت شد


یک هزار و 40 راس دام زنده در البرز بازرسی سلامت شد

کرج – ایرنا – رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز گفت که سلامت یک هزار و 40 راس دام زنده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار گرفت.

سید محسن ابوترابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایام ۱۷ تیم نظارتی دامپزشکی، ۲ نفر شتر، ۲۱ راس گاو و گوساله، ۱۸ راس بز و بزغاله و ۹۹۹ راس گوسفند و بره را بازدید کردند.

وی اظهار داشت: در این نظارت ها، ۱۱۳ لاشه تایید سلامت شد و همچنین ۱۵ قطعه جگر سیاه و ۳۸ قطعه جگر سفید (ریه) نیز ضبط شد.

سال گذشته اکیپ های دامپزشکی در این ایام، یک هزار و ۹۸۰ مورد بازدید دام زنده انجام دادند که در این بازدیدها حدود ۱۵۳ لاشه گوشت تایید سلامت و ۴۰ ریه نیز معدوم سازی و ۵۵ کبد نیز ضبط شد.

فعالیت تیم‌های نظارتی دامپزشکی به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.

وجود بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب کریمه کنگو بر اهمیت رعایت بهداشت از سوی مردم و هیات های مذهبی می افزاید.
پرهیز از کشتار دام‌های بیمار، شستشوی محل ذبح دام با مواد ضدعفونی کننده، دفن بهداشتی آلایش غیرخوراکی و ... از جمله اقدامات بهداشتی است که می تواند پس از ذبح دام صورت گیرد.
در ایام تاسوعا و عاشوری حسینی هفت تیم ثابت و ۱۰ اکیپ سیار متشکل از ۱۵ نفر دامپزشک ، ۱۷ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۰ نفر از ناظرین شرعی در استان به عزاداران حسینی خدمات رسانی کردند.

۶۱۵۶/۶۹۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!