جای حماسه ششم مهر اندیمشک در تقویم کشور خالی است


جای حماسه ششم مهر اندیمشک در تقویم کشور خالی است

اندیمشک-ایرنا-فرماندار شهرستان اندیمشک با بیان اینکه جای حماسه ششم مهر اندیمشک در تقویم کشور خالی است ، گفت: دشمن با جریان ششم مهر 59 به دنبال ضربه اساسی به کشور بود اما با رشادت مردم اندیمشک ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیمان جهانگیری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش بزرگ مقاومت مردم اندیمشک در ششم مهرماه ۵۹ افزود: حماسه های بزرگ رشادت و مقاومت مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس برگ زرینی از افتخارات مردم این دیار است.

فرماندار اندیمشک با اشاره به حماسه ۴ آذر ۱۳۶۵ و ششم مهرماه ۱۳۵۹گفت: این دو حماسه بزرگ ایثار و فداکاری، اوج مقاومت مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس می باشند که باید ابعاد آنها برای نسل های جدید بازگو و تبیین شود.

وی بیان کرد:سهم شهرستان اندیمشک در دوران دفاع و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب غیرقابل‌انکار است و تقدیم هزار شهید با جمعیت کم در آن دوران نشان دهنده اعتقاد مردم این خطه است.

جهانگیری اضافه کرد: مردم اندیمشک با تقدیم شهدای مختلف در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) همواره در صف مقدم دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی بوده اند.

فرماندار اندیمشک تصریح کرد:برای حفظ کیان اسلامی هزاران شهید گلگون کفن تقدیم شده و حماسه هایی مانند ششم مهرماه در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی همواره ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: امسال نیز همایش بزرگ ششم مهر با حضور مردم و مسئولین برگزار می شود و دستگاههای اجرایی در این زمینه و برای برگزاری شایسته این مراسم مشارکت خواهند داشت.

در این نشست در خصوص اجرای همایش گرامیداشت حماسه ۶ مهر ۱۳۵۹ تصمیم گیری و مقرر شد این همایش در محل پل کرخه با حضور مسوولان کشوری برگزار شود.

پل نادری اندیمشک در مسیر اندیمشک - دهلران در ششم مهر ۱۳۵۹ ‏برای جلوگیری از هجوم دشمن بعثی منهدم شد.‏انهدام این پل سبب شد دشمن در عبور از رودخانه کرخه و تصرف شمال خوزستان ناتوان شود.

در حماسه ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ بیش از ۱۰ نفر از نیروهای مردمی و نظامی در دفاع از کیان اسلامی در حالیکه مانع عبور تانک و نیروهای متجاوز بعثی از رودخانه کرخه بودند به شهادت رسیدند.
اندیمشک به شهر یکهزار شهید در کشور معروف است.

/۶۰۰۲/۷۲۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !