قلعه تاریخی بافران نایین آسیب ندید


قلعه تاریخی بافران نایین آسیب ندید

اصفهان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نائین گفت: آسیبی به قلعه تاریخی بافران این شهرستان نرسید بلکه بخشی از تپه اطراف آن ریزش کرده است.

چند روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر فرو ریزش بخشی از قلعه تاریخی رستم بافران در شهرستان نایین منتشر شد. این قلعه متعلق به حدود ۴۰۰ سال گذشته و دوره های صفوی و قاجار است و سال ۹۷ جزو آثار ملی ایران با مالکیت شهرداری بافران به ثبت رسید.

محمود مدنیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قلعه تاریخی رستم بافران بر روی تپه ای خاکی و بلندی در شهر بافران در حدود ۴۰۰ سال گذشته بنا شد و جنس آن از خشت و گِل است.

وی با بیان این که این اداره خطر ریزش تپه را به شهرداری بافران یادآور شد، اظهارداشت: این قلعه در تملک شهرداری بافران است و طبق قانون با توجه به ریزش بخشی از تپه مجاور آن، این نهاد موظف به رفع خطر از این معابر مجاور است.

مدنیان خاطرنشان کرد: هزینه های مرمت های مربوط به این بنا باید توسط شهرداری تامین شود و اداره میراث فرهنگی، کارهای کارشناسی مرمت را انجام دهد.

وی با اشاره به ثبت ملی شدن قطعه رستم بافران نایین، تاکید کرد: اداره میراث فرهنگی آماده همکاری با شهرداری بافران برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و مرمت است.

بافران شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان نائین در شرق استان اصفهان با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت است.

در استان اصفهان افزون بر ۸۵۰ تپه و محوطه باستانی شناسایی شده است و از این تعداد تاکنون ۱۰ درصد به ثبت ملی رسیده است.

/۶۰۲۶/۳۰۱۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه