نپال، سرزمین بودا


نپال سرزمینی با کوه های بلند و چشم اندازهای بیکران در شمال هندوستان، است. سفر به نپال خاطرات فراوانی را برایتان خواهد ساخت؛ خاطراتی مملو از تصاویر کوهستان، جنگل، معابد و فرهنگ های ناب بومیان نپال. از کشور نپال بیشتر خواهیم گفت. درباره کوهنوردی در نپال، کمپ اورست و اینکه چرا نپال سرزمین بوداست؟ کشور نپال در میان گردشگرانی که دوستدار طبیعتگردی...

نپال سرزمینی با کوه‌های بلند و چشم‌اندازهای بیکران در شمال هندوستان، است. سفر به نپال خاطرات فراوانی را برایتان خواهد ساخت؛ خاطراتی مملو از تصاویر کوهستان، جنگل، معابد و فرهنگ‌های ناب بومیان نپال. از کشور نپال بیشتر خواهیم گفت. درباره کوهنوردی در نپال، کمپ اورست و اینکه چرا نپال سرزمین بوداست؟ کشور نپال در میان گردشگرانی که دوستدار طبیعتگردی هستند جایگاه خاصی دارد. طبیعت بکر و ناب نپال و فرصت کوهپیمایی در مسیرهایی مانند آناپورنا، نپال را برای گردشگران تبدیل به مقصدی خاص کرده است. تور نپال فرصت مناسبی است تا با استفاده از کمک و راهنمایی لیدرهای مجرب طبیعتگردی از دیدنی‌های نپال، معابد نپال و مسیرهای کوهپیمایی نپال لذت ببرید.

شهرهایی که در نپال تماشای آنها را به شما توصیه می‌کنیم کاتماندو، پخارا و بختاپور هستند. همینطور پیاده‌روی در مسیر آناپورنا. هر کدام از شهرهای نپال ویژگی خودش را دارد مثلا کاتماندو بازار خوبی برای خرید دارد و چند معبد زیبای نپال در این شهر است یا چیتوان رویای هر گردشگری برای تماشای حیات وحش است. در مطلب نپال، سرزمین بودا درباره دیدنی‌های نپال و شهرهایش بیشتر خواهید خواند.

تور نپال

رشته کوه هیمالیا در نپال

وجود رشته‌کوه «هیمالیا» و بلندترین قله جهان «اورست» هرساله بسیاری از کوهنوردان جهان را به سمت کشور نپال جذب می‌کند. کوهنوردان برای صعود به قله‌ اورست ابتدا راهی نپال می‌شوند. کمپ اورست در نپال است. البته برای دیدن این کمپ حتما نیازی نیست کوهپیمایی سختی داشته باشید یا قصدتان فتح هیمالیا باشد. بیس کمپ اورست جایی است که می‌توانید از فرصت کمپینگ و تماشای منظره زیبای هیمالیا استفاده کنید.

نپال، سرزمین بودا

جذابیت‌های متنوع نپال

رطوبتی که از خلیج بنگال می‌آید در برخورد با هیمالیا، ابرهای باران‌زایی ایجاد می‌کند که این سرزمین کوچک را همیشه سرسبز نگه می‌دارد. طبیعت بکر با کوه‌های سفید، دره‌های سبز و گونه‌های جانوری متنوع و نادر، شهر‌های قدیمی با معابد کهن باشکوه بودائی و هندویی، وجود فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف در کنار هم، از جذابیت‌های متنوع نپال است. سالانه هزاران جهانگرد و گردشگر باسلیقه‌های مختلف به همین دلایل راهی تماشای نپال می‌شوند. در تور نپال می توانید از سفر به سرزمین بودا، تماشای رنگ‌ها و معابد لذنت ببرید.

در نپال با مردان مقدسی روبه‌رو خواهید شد به نام یوگی، یوگی‌ها مردان مقدس نپالند. مردانی که عجیب و غریب و مرموزند. یوگی‌ها روش خاصی برای زندگی دارند و اطراف معابد نپال یا داخل آنها زندگی می‌کنند. غذای کمی می‌خورند و کارهای مرموزی می‌کنند. داستان‌های بسیار درباره یوگی‌ها هست و شما در تور نپال این فرصت را دارید با این مردان مقدس رنگی، عکس یادگاری بگیرید.

5 جاذبه برتر نپال

1. گشت و گذار در کاتماندو:

در تور نپال، به کاتماندو قلب نپال خواهیم رفت. پایتختی قدیمی با یادبودهای عظیم هنری و تاریخی که یادآور عصر منحصربه‌فرد معماری نپال هستند. کاتماندو علاوه بر معابد مراکز خرید خوبی برای تهیه وسایل ورزشی دارد. از آنجایی که نپال یکی از کشورهای پرطرفدار برای کوهنوردی است، خرید از تامیل که مخصوص برندهای خوب کوه پیمایی است را به شما توصیه می‌کنیم. دیگر جاذبه‌های کاتماندو را در ادامه ببیند.

جاذبه‌های کاتماندو:

قرار گرفتن شهر در دره‌ای بزرگ و دارای آب و هوایی مطلوب معابد، قصرها، بناهای یادبود و تاریخی بودائی متعلق به قرن سوم قبل از میلاد فستیوال‌های مذهبی شامل ارابه‌های ردیف شده، رقصندگان نقاب‌دار و در نقش ارواح خدایان، مراسم‌های افسانه‌ای کوچه‌های تنگ و خانه‌های چندطبقه با بالکن‌های چوبی متعلق به قرن‌ها پیش بازارهای سنتی

برای گردشگران تور نپال اغلب بازدید از شهر تاریخی پاتن و محله تامل یا تامیل و حضور در معابد معروف و قدیمی این مناطق را نیز در نظر گرفته می‌شود. می‌توانید قبل از سفر به نپال این موارد را بررسی و سپس برای خرید تور نپال مدنظرتان اقدام کنید.

نپال، سرزمین بودا

2- جنگل‌های چیتوان:

اگر به دنبال هیجان هستید و می‌خواهید همزمان با حضور در طبیعتی بکر، زندگی حیوانات غول‌آسا و درنده را از نزدیک ببینید، با دالاهو به پارک ملی «چیتوان» بروید. در قلب جنگل‌های چیتوان می‌توانید از این جاذبه‌های مهیج لذت ببرید:

مناظر بکر و وحشی جنگل گونه‌های نادر پرندگان و حشرات حیوانات نادری چون کرگدن تک‌شاخ، ببر بنگال و تمساح پوزه‌باریک، کروکدیل. از همین حالا به شما بگوییم کسانی که موفق به دین کرگدن مو شرخ در چیتوان می‌شوند یکی از مسافران خوش‌شانس‌های کشور نپال هستند. این گونه بسیار نادر است. پرنده‌نگری در نپال یک فرصت استثنایی است. فیل‌سواری در قلب جنگل انبوه و آب‌بازی سوار فیل‌ها قایق‌سواری در رودخانه خروشان تریشولی

نپال، سرزمین بودا

3- دیدار از شهر زیبای پخارا و مناظر دریاچه فیوا:

این شهر یکی از محبوب‌ترین مقصدهای توریستی نپال است و به خاطر محیط آرام و زیبایی‌های اطراف خود بسیار مشهور است. اطراف پخارا مملو از رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیباست. یکی از زیباترین نقاط نپال، دریاچه فیواست که از ترکیب جنگل‌های مملو از میمون و کوه‌های بلند سفید احاطه‌شده است. انعکاس طبیعت بر روی آب کریستالی دریاچه در صبح‌های زود، منظره‌ایست که دیدن آن در تور نپال تجربه دل‌چسبی خواهد بود.

با دالاهو در پخارا این تجربه‌ها را خواهید داشت:

موزه کوه‌نوردی کمپ تبتی‌ها بازار صنایع‌دستی آبشار و غار قایق‌سواری

4- پیاده‌روی در مسیر کوه آناپورنا:

آناپورنا قله‌ای از رشته‌کوه هیمالیاست که از آنجا می‌توان نظاره‌گر بلندترین قلل هیمالیا و طلوع خورشید از آن‌ها شد. این منطقه به‌ عنوان یکی از زیباترین مسیرهای راهپیمایی در جهان شهرت دارد. در مسیر، به روستاهای کوچک و بزرگی می‌رسیم که ما را با قومیت‌های مختلف محلی روبرو می‌کند. دره‌های نیمه گرمسیری سرسبز، روستاها، مزارع کشاورزی، بازدید از آبشار دیویس و اقامت در خانه‌های روستایی از دیگر جاذبه‌های این بهشت کوه‌نوردی است.

5- یوگی‌های نپال

در سفر به نپال، با افراد عارفی روبرو می‌شوید که تماشای آن‌ها و آشنایی با سبک و سیاق زندگی‌شان برای‌تان جالب خواهد بود. این افراد که مرتاض، یوگی و در مذهب هندو «سادهو» نامیده می‌شوند خود را از تمامی لذت‌های دنیا محروم می‌کنند. این افراد معتقدند بایستی به شش شیطان درونی خود پیروز شوند: شهوت، خشم، آرزو، مادیات، غرور و حسد. آن‌ها تمامی زندگی خود را صرف عبادت و ریاضت کشیدن می‌کنند و به قدری در مقابل امیال خود مقاومت می‌کنند تا آن را در خود از بین ببرند. برای مثال آن‌ها از جنس مخالف و ازدواج پرهیز می‌کنند تا بر میل جنسی خود غالب شوند.

این موارد تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های نپال بود. در مطلب «15 جاذبه نپال که حتما باید ببینید» بیشتر بخوانید.

نپال، سرزمین بودا

فیلم خاطره‌انگیز از نپال:

یکی از همسفران خوش‌ذوق‌مان در سفر به نپال همراه با دالاهو٬ فیلمی را تهیه کرده. شما را به دیدن فیلم جذاب رفتینگ تور نپال دعوت می‌کنیم.

برنامه‌های اختیاری و مهیجی دیگری که دالاهو در تور نپال در نظر دارد به شرح زیر است:

پاراگلایدر پرواز با هواپیما بر فراز قله اورست پرش بانجی جامپینگ (بلندترین بانجی جهان با ارتفاع 250 متر) فرود از آبشار و...



1398/06/30 | کد مطلب: 2173
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا