آنچه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گذشت


آنچه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گذشت

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برنامه‌های تدوین‌شده دانشگاه آزاد اسلامی منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب شکل‌گرفته و در این مسیر حرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، احمد حیدری در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، افزود: استفاده از نیروهای کاردان، شایسته و انقلابی در کنار استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند حرکت رو به رشد دانشگاه را سرعت بیشتری بخشد و موفقیت‌های جامع و کامل‌تری را نصیب دانشگاه کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، برای توسعه و بالندگی انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و فناوری کمک شایانی به رشد این مجموعه بزرگ علمی و پژوهشی کرد تا افق‌های روشنی به روی مردم کشور گشوده شود.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حرکت‌های رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: تغییرات برای بهینه شدن سیستم و روند توسعه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و تمام سعی این مجموعه دانشگاهی استفاده از ظرفیت نیروهای کارآمد، متخصص و مجرب با روحیه انقلابی برای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه است تا بتوان دانشگاه را به دانشگاه‌های نسل جدید به‌روزرسانی کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برنامه‌های تدوین‌شده دانشگاه آزاد اسلامی منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب شکل‌گرفته و در این مسیر حرکت می‌کند.

آنچه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گذشت

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، ترویج سبک زندگی اسلامی را بین جوانان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: تهاجم فرهنگی غرب اگر بافرهنگ اسلامی و سبک زندگی تمدن‌ساز اسلامی زدوده نشود و اجازه داده شود در جامعه رسوخ کند، همه‌چیز را به بی‌بندوباری و زوال می‌کشاند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده اظهار کرد: امنیت، اقتدار و پیشرفت انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدانی است که جان در طبق اخلاص نهادند تا نهال انقلاب به درختی تنومند مبدل شود و به شکوفایی و ثمر برسد.

وی از دانش‌افزایی، آینده‌پژوهی و اثربخش بودن به‌عنوان مؤلفه‌های اصلی دانشگاه انقلابی در گام دوم یادکرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس سند چشم‌انداز اسلامی و نقشه راه انقلاب اسلامی در سطوح خرد و کلان بتواند زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: تولید علم در دانشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند آینده کشور را براساس خط‌مشی انقلاب روشن و مسیر رشد و توسعه در حوزه‌های مختلف را به‌خوبی ترسیم و زمینه بالندگی را فراهم ساخت.

عبادی زاده با تأکید بر تقویت و تعامل سازنده دانشگاه و صنعت در استان هرمزگان افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت یک حلقه ناگسستنی است که باید در راستای رشد و رونق تولید در استان تقویت شود که اگر این دو باهم در تعارض و فاصله باشند نه دانشگاه به رسالت خود نزدیک شده و نه صنعت می‌تواند به تعالی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تربیت نیروی انسانی انقلابی، متعهد و متخصص در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر تصور کنیم که دانشگاه صرف مدرک‌گرایی است، اشتباه بزرگی کرده‌ایم، بلکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه انسان‌سازی است که باید بتواند با تربیت و تأمین نیروی انسانی موردنیاز در حوزه‌های مختلف نقش اثرگذاری در رفع مشکلات داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، کیفی‌سازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود دانشگاه را حیاتی و مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون توانسته در مقوله کمی رشد خوبی داشته باشد که نیاز است با استفاده از ظرفیت‌ها، تجهیزات و امکانات در بحث کیفی‌سازی خود را بیشتر تقویت کند تا بتواند به بالندگی‌های بیشتری در عرصه‌های علمی و پژوهشی برسد.

عبادی زاده، ترویج سبک زندگی اسلامی را در بین جوانان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و عنوان کرد: تهاجم فرهنگی غرب اگر بافرهنگ اسلامی و سبک زندگی تمدن‌ساز اسلامی زدوده نشود و اجازه داده شود تا در جامعه رسوخ کند، همه‌چیز را به بی‌بندوباری و زوال می‌کشاند و نیاز است تا با قدرت در ترویج فرهنگ اسلامی کوشا باشیم تا در مقابل دشمنان پیروز باشیم.

آنچه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گذشت

همچنین استاندار هرمزگان، استانداردسازی دانشگاه‌ها در راستای سرعت بخشیدن به تولیدات علمی را خواستار شد و گفت: فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم و تشویق دانشگاهیان در راستای فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم از موارد مهم دانشگاه اثربخش در کشور است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان با تأکید بر حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف مهم دانشگاه در راستای اعتلای کشور است.

وی، استانداردسازی دانشگاه‌ها در راستای سرعت بخشیدن به تولیدات علمی را خواستار شد و افزود: فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم و تشویق دانشگاهیان در راستای فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم از موارد مهم دانشگاه اثربخش در کشور است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: دانشگاه باید بتواند با مشارکت جوانان و استفاده از ظرفیت‌های توانمند خود زمینه تحول و پیشرفت جامعه را هموار سازد و در راستای رفاه عمومی جامعه، نقشه راهبردی جامع ارائه دهد.

همتی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید متناسب با موقعیت استان هرمزگان فعالیت کنند، اظهار کرد: دانشگاه باید با نیازسنجی درست و براساس نیاز و ظرفیت‌های موجود استان حرکت کند و با استفاده از نیروهای توانمند علمی، پشتوانه فنی خوبی در راستای رفع مشکلات و موانع جامعه بردارد.

وی، ایجاد روحیه نشاط و امید در جوانان را از وظایف مهم در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و عنوان کرد: امروز باید بی‌تفاوتی و کم‌توجهی از چهره دانشگاه‌ها برچیده شود و به‌جای آن امید، نشاط و انرژی در بین دانشگاهیان به‌ویژه جوانان پراکنده شود و با مشارکت دادن و به‌کارگیری آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... به تقویت اندیشه‌های بکر و نوآورانه آنان کمک کنیم.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید همگام با علوم نوین گام بردارند و استادان باید علوم خود را به‌روزرسانی کرده و با نسل امروز دانشگاهی همراه شود، یادآور شد: امروز سرعت شتابنده علم آن‌چنان در حال طی مسیر است که باید خود را آماده گذر از دانشگاه‌های کارآفرین‌محور کنیم تا از قافله علم عقب نمانیم.

همتی متذکر شد: برای پیشرفت و رشد یک جامعه، همدلی، همراهی و تلاش برای دستیابی به موفقیت حرف اول را می‌زند و با تشریک‌مساعی و تعامل سودمند می‌توانیم به سمت قله‌های افتخار و بالندگی حرکت کنیم.

آنچه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گذشت

همچنین سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را برگرفته از انقلاب عاشورا معرفی کرد و افزود: به‌واسطه وجود عزیزانی چون امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است که انقلاب ما این‌گونه در مسیر مبارزه با استکبار پیش می‌رود و پرچم ظلم‌ستیزی را بر دوش کشیده است .

احسان کامرانی با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی برای توسعه دانشگاه‌های استان هرمزگان داریم، تشریح کرد: مجال کم در این برنامه این اجازه را نمی‌دهد که به بیان گسترده این برنامه بپردازم، بلکه سعی خواهم کرد با تشریک‌مساعی و مشورت استادان و کارکنان این مجموعه بزرگ برنامه‌های خود را به‌خوبی اصلاح، مرور و کاربردی کنم و بعد به مرحله اجرا و هدف‌گذاری بگذارم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد که با کمک حضرت باری‌تعالی و دست‌اندرکاران دانشگاهی و نیروهای انقلابی برای خدمت به جامعه دانشگاهی موفقیت حاصل شود.

در ادامه مهدی باقری، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم به تشریح برنامه‌های خود در این مدت پرداخت و گفت: توسعه هیئت‌علمی، افزایش رشته‌ها در مقاطع مختلف به‌خصوص تحصیلات تکمیلی، راه‌اندازی مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت چند پروژه عمرانی مسجد، دانشکده و مراکز دانشگاهی، مجموعه تجاری، مزرعه تحقیقاتی خرمای پیارم، گلخانه صیفی‌جات، تولید بذر و ... را از کارهای انجام‌شده خود خواند.

آنچه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گذشت

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات "دکتر مهدی باقری" رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان تجلیل و دکتر احسان کامرانی به‌عنوان سرپرست این مجموعه معرفی و احکام صادرشده توسط رئیس این دانشگاه به آنان تقدیم شد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موکب اربعینی «سردار دلها شهید سلیمانی »هرمزگان