ساعت کاری دستگاه های اجرایی هرمزگان به روال عادی بازگشت


ساعت کاری دستگاه های اجرایی هرمزگان به روال عادی بازگشت

بندرعباس- ایرنا- ساعت کاری دستگاه های اجرایی هرمزگان که از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی برق تغییر یافته بود، از دوشنبه اول مهر به روال عادی بازگشت.

استان هرمزگان در جنوب ایران یکی از استان‌هایی است که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی آن، حدود ۹ ماه از سال گرمای بالای ۳۰ درجه را تحمل می‌کند که این دما در بازه زمانی خرداد تا مهر گاهی به بیش از ۵۰ درجه نیز می‌رسد.

در این شرایط مصرف تجهیزات خنک کننده به شدت در هرمزگان افزایش می‌یابد و در حال حاضر میانگین مصرف برق در این استان طبق گفته مسوولان، سه برابر متوسط کشوری است.

گرمای هوا در هرمزگان موجب شد تا استانداری این استان پیرو مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، اقدام به تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و تعطیلی روزهای پنجشنبه از اول خردادماه نماید.

تعطیلی پنجشنبه ها و تغییر ساعت کاری ادارات هرمزگان در ابتدا تا پایان مرداد ماه مصوب شده بود که سپس این زمان تا پایان شهریور تمدید شد.

از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه ساعت کاری اداره های هرمزگان از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه بود.

از ابتدای مهر ماه و با پایان دوره گرمای خیلی شدید در هرمزگان، ساعت کاری اداره ها در این استان به روال عادی بازگشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت:در پی ابلاغ بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با رعایت ۴۴ ساعت در ۶ روز هفته، از اول مهر ماه تغییر یافته و دستگاه‌های اجرایی استان در روز پنج‌شنبه نیز برای خدمات رسانی به مردم شریف استان فعال خواهند بود.

نازنین شیبانی تذرجی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای مهرماه ساعت کار اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه است.

وی خاطرنشان کرد: ساعت کاری اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در روزهای پنج شنبه نیز از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک