«حسینی» در مسابقات جهانی وزنه‌برداری زنان رکورد ملی را شکست


«حسینی» در مسابقات جهانی وزنه‌برداری زنان رکورد ملی را شکست

تهران- ایرنا- دومین نماینده تیم ملی وزنه‌برداری ‌زنان ایران امروز (دوشنبه) در رقابت‌های دسته 71 کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان در تایلند با مجموع 191 کیلوگرم در جایگاه 16 جهان ایستاد ولی 15 کیلوگرم رکورد ملی را ارتقا داد.

«سیدالهام حسینی» سومین ملی‌پوش وزنه‌بردار ایران است که امروز به روی تخته رفت. وی در حرکت اول یک‌ضرب موفق به مهار وزنه‌ ۸۳ کیلوگرم شد. این وزنه‌بردار نتوانست در حرکت دوم و سوم یک ضرب وزنه ۹۰ و ۹۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد.

بنابراین حسینی با این رکورد در بین ۲۴ وزنه‌بردار در گروه A و B دسته ۷۱ کیلوگرم در حرکت یک ضرب جایگاه بهتر از بیست و یکم را کسب نکرد.

در حرکت یک‌ضرب این دسته «الیزابت کاترین نای» از آمریکا با مهار وزنه ۱۱۲ کیلوگرمی جایگاه نخست را از آن خود کرد.

حسینی همچنین در حرکت نخست و دوم دوضرب پشت وزنه ۱۰۳ و ۱۰۸ کیلوگرمی قرار گرفت و آن را با موفقیت بالای سر برد. وی در حرکت سوم دوضرب نتوانست وزنه ۱۱۲ کیلوگرمی را مهار کند و در جایگاه سیزدهم این گروه قرار گرفت.

در حرکت دوضرب نیز « الیزابت کاترین نای» از با مهار وزنه ۱۳۶ کیلوگرمی در جایگاه نخست این جدول جای گرفت.

ملی پوش دسته ۷۱ کیلوگرم در مجموع با ۱۹۱ کیلوگرم در جایگاه شانزدهم جهان ایستاد. وی همچنین توانست در یک ضرب ۵ کیلوگرم، دو ضرب ۱۰ کیلوگرم و مجموع ۱۵ کیلوگرم رکورد ملی را ارتقا دهد.

نفرات اول تا سوم دسته ۷۱ کیلوگرم بدین شرح است:

«الیزابت کاترین نای» از آمریکا با ۱۱۲ یک ضرب، ۱۳۶ دو ضرب و مجموع ۲۴۸ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. وی پیش از این در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۹، در رقابت‌های قهرمانی آمریکا ۲۰۱۹ به مدال طلا رسید و در مسابقات جهانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ مدال نقره را بدست آورد.

«آن مارتا راجرز» از آمریکا با ۱۰۶ کیلوگرم یک ضرب، ۱۳۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۴۰ کیلوگرم مدال نقره کسب کرد. وی در مسابقات بین المللی لاس وگاس ۲۰۱۹ و مسابقات دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۶ به مدال طلا رسید. او در مسابقات قهرمانی آمریکا ۲۰۱۹، قهرمانی آمریکا ۲۰۱۸، مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی آمریکا ۲۰۱۷ به مدال نقره دست یافت.

«سیم کیم هیو» از کره شمالی با ۱۱۰ یک ضرب، ۱۲۰ دوضرب و مجموع ۲۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. وی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ به مدال طلا رسید. او همچنین در جام جهانی وزنه برداری ۲۰۱۹، بازی های آسیایی ۲۰۱۸، بازی های المپیک ۲۰۱۶، یونورسیاد تابستانی ۲۰۱۳ و قهرمانی نوجوانان جهان مدال نقره کسب کرد. وی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ و قهرمانی جهان ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز مدال برنز را بدست آورد.

مسابقات جهانی وزنه‌برداری تایلند از ۲۷ شهریور تا پنجم مهر در پاتایا درحال برگزاری است و «پریسا جهانفکریان» آخرین نماینده ایران است که در دسته ۸۷ کیلوگرم گروه فردا (سه شنبه) به روی تخته می‌رود.

پیش از این «پوپک بسامی» در دسته ۵۵ کیلوگرم گروه D با ۷۲ کیلوگرم در یک ضرب، ۸۶ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۱۵۸ کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گرفت.

اما پس از برگزاری رقابت‌های سه گروه دیگر دسته ۵۵ کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا