نخستین پارک علم و فناوری مهریز افتتاح شد


نخستین پارک علم و فناوری مهریز افتتاح شد

یزد - ایرنا - همزمان با سومین روز بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس نخستین پارک علم و فناوری مهریز روز سه‌شنبه با حضور امام جمعه ، فرماندار و تعدادی از مسئولان محلی در این شهر افتتاح شد.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز این پارک عامل پیوند عرصه‌های دفاعی و علمی است و در توسعه فضای علمی منطقه موثر است .

سرهنگ علی‌اصغر سلمانی افزود: مهریز ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های گردشگری ، کشاورزی و صنعت و معدن دارد که این ظرفیت‌ها زمینه‌ مناسبی برای فعالیت در پارک علم و فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تجاری‌سازی ایده ها، ترویج کارآفرینی و برگزاری رویدادهای کارآفرینی و فناوری از اهداف این پارک است.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز، نخبگان منطقه می‌توانند در این مرکز جمع و از ظرفیت‌های فکری برای توسعه شهرستان استفاده کنند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه سال‌جاری با برگزاری ۵۰ برنامه در شهرستان مهریز آغاز شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت و پس از هشت سال نبرد بی حاصل مجبور به عقب نشینی به مرزهای بین المللی شد.

۷۵۴۱/ ۲۰۴۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟