پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حیثیت کشور


پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حیثیت کشور

گروه اجتماعی- فرماندهی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: دوران «بزن و در رو» تمام شده است؛ پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حیثیت کشور است ما نیز با تمام توان از کشور عزیزمان ایران دفاع خواهیم کرد.

پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حیثیت کشورسرهنگ رحمت‌الله مولا فرماندهی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسزایی در بازدارندگی و دفع حملات دشمن داشته است.
شلیک به 650 هواپیمای دشمن در دفاع مقدس
وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس یگان‌های عملیاتی پدافندهوایی با کشف ده‌ها هزار حمله هوایی دشمن از طریق شبکه گسترده راداری و پست‌های دیدبانی 605 فروند از هواپیماهای دشمن را مورد اصابت قرارداده و تعداد 24 هزار 862 مورد را نیز با اقدامات تاکتیکی خنثی کرده است.
مولا تصریح کرد: خدمات امنیتی پدافند هوایی در سال‌های دفاع مقدس فقط مختص مناطق عملیاتی و صحنه‌های نبرد زمینی نبود و در جنگ نفتکش‌ها پدافند هوایی در ساقط کردن 55 فروند هواپیمای عراقی نقش مستقیم داشت.
وی ادامه داد: در سال‌های دفاع مقدس پدافند هوایی عراق بارها در برابر خلبانان نیروی هوایی ایران شکست خوردند و در این موفقیت افسران کنترل شکاری و کارکنان مستقر در سایت‌های راداری پدافند هوایی نقش مهمی در هدایت صحیح جنگنده‌های ایرانی داشتند.
فرماندهی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر با بیان اینکه، هنوز یاد و خاطره کارکنان شجاع سایت راداری سوباشی و غیورمردانی همچون؛ امیران شهید دستنبو، عسکری و شهدای ارزشمندی، شهید بوشهریان و شهید ستاری که در دفاع از کشور عزیزمان جان خود را خالصانه فدا کردند در حافظه تاریخی مردم ایران پر رنگ است.
بومی‌سازی تجهیزات راداری و موشکی
وی افزود: امروز پدافند هوایی با تجربیاتی که از دفاع مقدس به دست آورده است و با اتکا بر جوانان این مرز و بوم، بومی‌سازی تجهیزات راداری و موشکی همچون باور ۳۷۳ و سامانه مرصاد و ... انجام داده و به صورت شبانه روز در حال دفاع از آسمان کشور است و اکنون شاهد آنیم که هیچ جنبنده‌ای در آسمان از چشمان بیدار فرزندان غیور مردم عزیز در پدافند هوایی دور نیست و قادریم در برابر هر گونه تهدیدی پاسخ مناسب و کوبنده‌ای بدهیم.
مولا بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: دوران «بزن و در رو» تمام شده است؛ پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حیثیت کشور است ما نیز با تمام توان از کشور عزیزمان ایران دفاع خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر، همانطور که حامل پیام صلح برای دوستان و تمام کشورها است، دیوار مستحکم و مشت آهنینی برای دشمنانمان خواهد بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !