مطبوعات ترکیه 26 سپتامبر 2019


خلاصه ای از مطبوعات ترکیه

روزنامه وطن در خبری با تیتر "اردوغان: یک چنین چیزی غیر قابل قبول است" نوشته است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز در برنامه ای با تم "مبارزه با سخنان نفرت آمیز" که در شهر نیویورک ایالات متحده امریکا و با میزبانی ترکیه و پاکستان برگزار گردید، ابراز داشت، "یکی دیدن ترور و اسلام، تهمتی بزرگ است. غیر اخلاقی میباشد و غیر قابل قبول است." ترکیه به فعالیتهایش برای مبارزه با دشمنی با اسلام، تبعیض و سخنان نفرت آمیز، ادامه خواهد داد."

روزنامه استار نوشته است: "جتهای ترکیه، برای سومین بار بر فراز شرق فرات پرواز کردند." در این خبر آمده است، جنگنده های F16 ترکیه، دیروز در ساعات 10 الی 12، بر روی حریم هوایی سوریه، بر فراز شرق رودخانه فرات، پرواز کردند. بر اساس بیانیه صادره از آدرس تویتتری وزارت دفاع ملی ترکیه، اعلام گردید: "در چهارچوب عملیات قاطعیت تزلزل ناپذیر، جنگنده های F16 کشورمان، طی ساعات 10 الی 12، در حریم هوایی سوریه و بر فراز شرق رودخانه فرات پروازهایی انجام داده اند."

"ضربه مستقیم و دقیق از موشک شاهین" تیتر خبری در روزنامه صاباح میباشد. دراین خبر نوشته شده است که آخرین شلیک آزمایشی موشک شاهین، اولین موشک دریایی ترکیه، با موفقیت به پایان رسید. بر اساس بیانیه کتبی از اداره صنایع دفاعی ریاست جمهوری، اعلام گردید که پروژه پرتاب گلوله سطح به سطح برای رفع نیازهای موشکی، با هدف مستقر سازی در پلاتفرمهای کشتی ملی متعلق به فرماندهی نیروی دریایی، در حال اجرا میباشد. پرتاب آزمایشی موشک شاهین نیز که در همین چهارچوب انجام گردید، با موفقیت انجام شد.

روزنامه یئنی شافاک در خبری با تیتر "ترکیه بیشترین فندق را به آلمان فروخته است" مینویسد، ترکیه که بخش اعظمی از بازار و تولید فندق جهان را در دست دارد، در دوره 1 سپتامبر 2018 الی 31 آگوست 2019، همانند 9 فصل اخیر، بیشترین صادرات را به آلمان داشته است. پس از آلمان، ایتالیا و فرانسه در رده های بعدی جای گرفته اند.

"صادرات از ساکاریا به 138 کشور طی 8 ماه"، تیتر خبری در روزنامه حریت میباشد. در این خبر آمده است، ساکاریا که در میان شهرهای مهم صادرات بخش خودروسازی ترکیه جای دارد، طی 8 ماه سال، به 138 کشور و 10 منطقه آزاد، فروش خارجی به میزان 3 میلیارد و 339 میلیون و 607 هزار دلار داشته است. در دوره ژانویه – آگوست، بخشی که بیشترین صادرات از این شهر را داشته است، بخش خودروسازی با 3 میلیارد و 56 میلیون و 83 هزار دلار که معادل 91.5 درصد کل صادرات این شهر میباشد، بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران ! / دستش را روی دست فیلمبردار گذاشت !