کرسی‌های تلاوت در مساجد برپا شود


کرسی‌های تلاوت در مساجد برپا شود

حجت الاسلام رضوانی نژاد تاکید کرد: باید کرسی‌های قرآنی در مساجد را به صورت مداوم برپا تا نفس تلاوت قرآن، مردم را به عمق قرآنی برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» امروز (پنج‌شنبه، ۴ مهر) در نشست کرسی تلاوت کانون‌های مساجد گیلان در رشت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به عمومیت دادن تلاوت قرآن گفت: مردم باید عادت کنند پای منبر قرانی بنشینند که تحقق این امر نیازمند توجه بیشتر است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه باید مردم را با قرآن پیوند داد تصریح کرد: طرح تلاوت نور اقدامی زیباست که مردم را در مساجد با قرآن پیوند می‌دهد.


وی با اشاره به فرمایشات رهبری که «ما اگر بخواهیم کل امت با قرآن انس بگیرند، باید تلاوت قرآن را در جامعه باب کنیم»، مساجد را گسترش دهنده مسائل دینی دانست و افزود: باید کرسی‌های قرآنی با هدف انس با قرآن در مساجد به صورت مداوم برپا و با نفس تلاوت قرآن مردم را به عمق قرآنی برساند.


حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه حکمت قرآن دیگران را به خود فرا می‌خواند بیان کرد: باید قرآن را به بطن جامعه برد و طرح تلاوت کانون‌های مساجد اقدامی موثر در این زمینه است.


«محمود لطفی نیا» نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ابنکه هر حرکت به سوی قرآن منشا خیر است گفت: استماع قرآن باید یک فرهنگ در جامعه اسلامی باشد و تاکید رهبری به این مهم حرکتی در راستای نظام‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی است.


این حافظ کل قرآن با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را به اصل قرآن سوق داد افزود: ما در قرآن‌آموزی دچار مشکل هستیم و آموزش و پرورش ساز و کار رسیدن به هدف را درست تعیین نکرده و محتوا را به صورت مخلوط به مخاطب ارائه می‌دهد.


وی با بیان اینکه باید گوش کودکان را با قرآن آشنا کرد و چگونه استماع قرآن را به جامعه فرا داد بیان کرد: خانواده‌ها باید مفاهیم ارزشمند قرآنی را از کودکی به فرزندانشان منتقل کنند.

پایان پیام/84

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موقعیت شناسی؛ عنصر کلیدی در امر امامت محله