سفیر ایران: مشارکت مردم افغانستان در انتخابات نماد از مردم سالاری است


سفیر ایران: مشارکت مردم افغانستان در انتخابات نماد از مردم سالاری است

محمدرضا بهرامی در حاشیه بازدید از مراکز رای‌گیری اظهار داشت:‌ در تاریخ معاصر افغانستان چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی در این کشور برگزار می‌شود که تهدیدات امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اقای بهرامی گفت که با وجود تهدیدات امنیتی در افغانستان امیدواریم مشارکت خوب مردم ساختار نظام این کشور را تضمین کند. بر اساس...

سفیر ایران: مشارکت مردم افغانستان در انتخابات نماد از مردم سالاری است

محمدرضا بهرامی در حاشیه بازدید از مراکز رای‌گیری اظهار داشت:‌ در تاریخ معاصر افغانستان چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی در این کشور برگزار می‌شود که تهدیدات امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

اقای بهرامی گفت که با وجود تهدیدات امنیتی در افغانستان امیدواریم مشارکت خوب مردم ساختار نظام این کشور را تضمین کند.

بر اساس آمارهای کمیسیون مستقل انتخابات حدود چهار هزار و ۹۲۸ مرکز رأی‌دهی در ۳۴ ولایت این کشور در نظر گرفته شده بود که  ۴۴۵ مرکز به دلیل تهدیدهای امنیتی مسدود مانده بود.

در انتخابات این دور ریاست‌جمهوری، ۱۸ نفر شامل اشرف غنی رئیس جمهوری فعلی و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی نامزد شده بودند اما حنیف اتمر، نورالحق علومی، شیدا محمد ابدالی، زلمی رسول و محمد ابراهیم الکوزی انصراف داده‌اند.

این انتخابات، تحت تدابیر ویژه امنیتی برگزار گردید و در حدود ۷۲هزار نیروی امنیتی برای تأمین امنیت این روند گماشته شده بود.

مقامات کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که مواد حساس انتخاباتی را در ۴۹۴۲ مرکز رای دهی در سراسر افغانستان فرستاده اند، اما از آن جمله تنها ۴۰۴۱ مرکز رای دهی باز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان