پاسخ بن سلمان به سوال: «آیا دستور قتل خاشقجی را صادر کردی؟»


پاسخ بن سلمان به سوال: «آیا دستور قتل خاشقجی را صادر کردی؟»

شفقنا- «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با رد صدور دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی اذعان کرد که مسئولیت اخلاقی این جنایت را می پذیرد زیرا مرتکبان آن جزو کارمندان دولت عربستان هستند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، بن سلمان با اشاره به اینکه قتل خاشقجی یک جنایت فجیع بود و با تاکید […]

پاسخ بن سلمان به سوال: «آیا دستور قتل خاشقجی را صادر کردی؟»مجتهد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پس از حمله به آرامکو در وضعیت روانی بدی به سر می برد.

شفقنا- «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با رد صدور دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی اذعان کرد که مسئولیت اخلاقی این جنایت را می پذیرد زیرا مرتکبان آن جزو کارمندان دولت عربستان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، بن سلمان با اشاره به اینکه قتل خاشقجی یک جنایت فجیع بود و با تاکید بر اینکه دستور قتل وی را صادر نکرده است، گفت: اما من به طور کامل و به عنوان رهبر عربستان سعودی مسئولیت آن را می پذیریم علی الخصوص اینکه توسط مسئولانی در دولت عربستان اجرا شد.

ولیعهد سعودی پیش از این گفته بود که من به عنوان یک رهبر مسئولیت این قتل را می پذیرم. ما تلاش می کنیم که در آینده چنین اموری رخ ندهد. عدالت مسیر خود را در این جنایت طی خواهد کرد.

زندانیان زن را شکنجه نکردم

ولیعهد سعودی در گفتگوی مشروح خود با شبکه ان سی بی اس آمریکا هر گونه مسئولیت در بازداشت و شکنجه زنان معارض سعودی را رد کرد.

به نقل از روسیا الیوم، بن سلمان گفت: موضوع زنان زندانی در برخی پرونده ها به من ربطی ندارد. آنها براساس قوانین عربستان محاکمه می شوند.

وی با اشاره به اینکه شخصا اخبار منتشر شده درباره شکنجه آنها را پیگیری خواهد کرد، درباره دلیل زندانی کردن برخی زنان گفت: عربستان کشور حاکمیت قانون است. من با برخی از این قوانین موافق نیستم اما تا زمانی که وجود دارند باید به آنها احترام گذاشت تا اینکه اصلاح شوند.

این مقام سعودی درباره امکان آزادی زنان افزود: من چنین تصمیمی را نمی گیرم بلکه این دادستان عمومی است که درچنین اموری تصمیم نهایی را می گیرد.

وی درپاسخ به اینکه شایعاتی در مورد شکنجه برخی زنان زندانی منتشر شده است، اظهار کرد: اگر این موضوع صحت داشته باشد، بسیار زشت است چون اسلام شکنجه را حرام کرده. قوانین عربستان و نفس بشری هم شکنجه را حرام می داند.

بن سلمان تاکید کرد که شخصا درباره چنین موضوعاتی تحقیق خواهد کرد و افزود: من خودم این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

خبر را در روسیا الیوم ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی