کاهش سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان


کاهش سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان

آمارهای جدید صندوق بین المللی پول حاکی است سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان در سه ماه دوم امسال به پایین ترین حد خود از پایان 2013 میلادی رسیده است.

به گزارش بنکر (Banker)، بر اساس این گزارش سهم ین ژاپن در ذخایر ارزی جهان در این مدت با افزایش روبرو شده و به بیشترین سطح در 2 دهه اخیر رسیده است.
صندوق بین المللی پول افزود: ذخایر ارزی نگهداری شده با دلار آمریکا به 6.79 تریلیون دلار رسیده که این رقم معادل 61.63 درصد کل ذخایر ارزی جهان است، این رقم در سه ماه نخست به 6.74 تریلیون دلار رسیده بود که معادل 61.86 درصد بوده است.
این پایین ترین سهم دلار آمریکا از ذخایر ارزی جهان از سه ماه پایانی 2013 میلادی است که در آن زمان به 61.27 درصد رسیده بود.
کل ذخایر ارزی جهان تا پایان سه ماه دوم امسال به 11.02 تریلیون دلار رسیده است. این رقم در سه ماه نخست به 10.90 تریلیون دلار رسیده بود.
سهم ذخایر ارزی جهان با ین ، یورو و یوان چین در این مدت با افزایش روبرو شده است. گرچه دلار آمریکا همچنان ارز اصلی و مسلط در ذخایر جهانی به شمار می رود ولی بانک های مرکزی دنیا در حال متنوع کردن ذخایر ارزی خود و کاهش سهم دلار هستند.
سهم ین ژاپن در سه ماه دوم امسال به 5.41 درصد افزایش یافته است این بالاترین رکورد از سه ماه نخست 2001 میلادی است.
به نوشته سایت طلا، سهم یوان چین در ذخایر ارزی جهان نیز به 1.97 درصد افزایش یافته است که این بالاترین رکورد از زمانی است که صندوق بین المللی پول در سال 2016 گزارش های رسمی درباره ذخایر ارزی با یوان را منتشر کرده است.

کاهش سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید