‌ آبنبات‌های سایر استانها جایگزین آبنبات‌ریزهای بجنورد ‌شده است


‌ آبنبات‌های سایر استانها جایگزین آبنبات‌ریزهای بجنورد ‌شده است

رئیس اتحادیه آبنبات ریزی های بجنورد با اشاره به اینکه آبنبات یکی از سوغاتی های مهم خراسان شمالی در کشور است، از فروش آبنبات سایر استان ها در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در این شهر گلایه کرد.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: در حال حاضر تعدادی از فروشگاه های بزرگ در بجنورد اقدام به فروش آبنبات تولیدی سایر استان ها می کنند، این درحالیست که کارگاه های آبنبات ریزی در این استان نیازمند حمایت هستند.

وی افزود: برای حل این مشکل با صاحبان این فروشگاه ها نیز صحبت شده است اما آن ها بیان می کنند که باید قفسه های آن ها را به مدت یک سال خریداری شود تا آن ها اجازه دهند آبنبات بجنورد نیز در فروشگاه های آن ها توزیع شود.

قدایی ادامه داد: این فروشگاه ها با کارگاه های شهرهای دیگر قرار داد منعقد می کنند تا محصول آن ها در این مکان ها به فروش برسد این درحالیست که آبنبات ریزی های بجنوردی به لحاظ توان مالی آنقدر قوی نیستند که بتوانند قفسه های آن ها را به مدت یک سال خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه آبنبات ریزی های موجود در بجنورد نیازمند حمایت جدی هستند، اظهار کرد: از حدود 80 واحد آبنبات ریزی در این شهر حدود 40 واحد فعال است.

رئیس اتحادیه آبنبات ریزی های بجنورد بیان کرد: از سوی دیگر میزان تولید در آبنبات ریزی های این شهر نیز بنا به دلایل مختلف کاهش یافته است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

326 معلم با برگزاری آزمون در آموزش و پرورش خراسان شمالی استخدام می‌شوند