دستاورد‌های مرحله دوم عملیات «نصر من الله»


دستاورد‌های مرحله دوم عملیات «نصر من الله»

یحیی سریع، ویدیو‌هایی را از دستاورد‌های مقاومت یمن ضد متجاوزان سعودی و مزدورانش در محور نجران به نمایش گذاشت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری خود که با هدف تشریح مرحله دوم عملیات نصر من الله در محور نجران برگزار شد، ویدیو‌هایی را از دستاورد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به نمایش گذاشت.
وی جزء به جزء این ویدیو‌ها را برای رسانه‌ها شرح داد که مهم‌ترین بخش‌های آن شامل موارد زیر است:
الان مقطع‌هایی از مرحله دوم عملیات نصر من الله را در صفحه‌ای که در کنارم قرار دارد به تصویر می‌کشیم. می‌بینید که زمان آغاز عملیات ساعات اولیه صبح است، نیرو‌های ما در این تصویر به مواضع خیانتکاران و ارتش سعودی حمله کردند، در ساعات اولیه از عملیات، تعداد قابل توجهی از نیرو‌های دشمن از میدان درگیری فرار کردند که تصاویری از این اتفاقات را می‌بینید.
الان می‌بینید که نیرو‌های ما به تعداد قابل توجهی از نیرو‌های دشمن اجازه دادند تا فرار کنند، این‌ها خودرو‌های زرهی هستند که در حال فرارند، دیگران را هم در تصویر می‌بینید.
اینجا تصویر جنگنده‌ای را می‌بینید که به طور گسترده در حملات هوایی حضور داشت، چنانچه گفتم در طول روز‌هایی که مرحله دوم عملیات انجام می‌شد بیش از ۶۰۰ بار حمله هوایی داشتند.
این جا هم می‌بینید که نیرو‌های ما با کمک یگان مهندسی و نیرو‌های ضد زره، قبل از آنکه نیرو‌های پیاده ما بتوانند خودرو‌های نظامی دشمن را به غنیمت بگیرند، توانستند این خودرو‌ها را از کار بیندازند. آرم نیروی زمینی عربستان را می‌بینید, تمامی این خودرو‌های زرهی و غیرزرهی با توجه به شماره‌هایی که بر روی آن‌ها ثبت شده متعلق به ارتش عربستان است.
اینجا هم چادری را می‌بینید، این از اردوگاه‌هایی است که ده‌ها نظامی عربستان و مزدوران عربستان در آن به سر می‌بردند.
این هم تصاویری از گوشی‌های تلفن همراه دشمنان است که به دلیل رعب و وحشت از نیرو‌های ما، از خود برجای گذاشتند و فرار کردند.
این هم از مناطقی است که نیرو‌های ما توانستند امنیتش را تامین کنند، در تصویر نیرو‌های دشمن و مزدورانشان را می‌بینید که هنگام فرار، این خودرو‌ها را رها کردند تا نیرو‌های ما آن‌ها را به غنیمت بگیرند.
اینجا منطقه الفرع را در پس از تسلط نیرو‌های ما بر آن نشان می‌دهد، اینجا منطقه‌ای است که دشمن آن را به پادگان نظامی تبدیل کرده بود.
در این تصاویر منطقه‌ای را می‌بینید که مرکز تجمع سازوکاری‌های جنگی دشمن یا مرکز تعمیر و نگهداری ادوات نظامی آنان بود.
بسیاری از این ادوات همچنان سالمند و به غنیمت ارتش و کمیته‌های مردمی در آمده اند. چنانچه قبلا هم گفتم ده‌ها خودروی نظامی و زرهی، به صورت سالم به غنمیت گرفته شد و حال علیه دشمن به کار گرفته می‌شود.
اینجا هم یکی از انبار‌ها را مشاهده می‌کنید که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند بر آن مسلط شوند، در این انبار تسلیحات نیمه سنگین و سبک را در کنار مهمات می‌بینید.
اینجا تعمیرگاه است که به طور کامل به تسلط ما در آمده است
اینجا هم سنگر نطامیان عربستان است، این‌ها هم تسلیحاتی است که بر جای گذاشتند
این یکی از کشته شدگان ارتش سعودی است
این‌ها خودرو‌های زرهی هستند که وقتی نظامیان دشمن دیدند دامنه درگیری‌ها در این منطقه شدت یافت، راه فرار را در پیش گرفتند و این خودرو‌ها را رها کردند. می‌بینید دشمن چگونه تلاش کرد تا با استفاده از بالگرد‌های آپاچی از نیروهایش پشتیبانی کند، اما تمامی تلاش‌ها بی ثمر ماند و بسیاری از این تجهیزاتی که می‌بینید به غنیمت گرفته شد یا از کار افتاد.
جبل الشبکه یکی از بلندی‌های راهبردی است که مشرف به منطقه الفرع، السوح و برخی از مناطق دیگر نزدیک نجران است. نیرو‌های ما موفق شدند در این مراحل دستاورد‌های مهمی داشته باشند. سعی این بود که پایگاه‌های نیرو‌های خط مقدم دشمن تقویت شود و دشمن از این طریق نفوذ کند، اما نیروهایش در محاصره نیرو‌های ما گرفتار شدند و به خواست خدا طعم شکست را چشیدند. در حال حاضر جبهه جلویی نیرو‌های ما قوی‌تر از گذشته هستند و توانستیم خطوط مهمی را به کنترل خود درآوریم.
اینجا هم می‌بینید که بالگرد‌ها در حال بمباران مواضع و پایگاه‌هایی خودی هستند که نیروهایشان پیش از این، این مناطق را رها کرده و متواری شدند. آنان حتی تجهیزات و نیرو‌های وابسته به خود را هم بمباران می‌کنند.
اینجا یکی از اردوگاه‌هایی است که دشمن تخلیه و رها کرد و متواری شد، تعدادی خودروی زرهی را هم می‌بینید. پیش از این گفتم که نیرو‌های ما راه را برای فرار برخی از مزدوران به سمت شهر نجران فراهم کرده بودند. چنانچه می‌بینید دشمن سعودی صد‌ها مزدور و خیانتکار به وطن را در این اردوگاه‌ها به کار گرفت تا بتوانند از ارتش فرسوده اش حمایت کند، نیرو‌های مسلح ما به همه یمنی‌هایی که به کشورشان خیانت کرده اند تاکید می‌کنند باید جنگیدن در کنار دشمن را رها کنند و به محل زندگی خود بازگردند.
این‌ها اردوگاه‌هایی است که دشمن برای تقویت مواضع نظامیانش، مزدوران را در آن جای داده بود تا به جای ارتش سعودی بجنگند.
گوشه‌هایی از شکست‌های ارتش دشمن و مزدوران را در خطوط مقدم جبهه می‌بینید، اردوگاه‌هایی را می‌بینید که با نفوذ نیرو‌های ما به این مناطق، نیرو‌های دشمن آن‌ها را به حال خود رها و به سوی شهر نجران که در نزدیک همین منطقه است فرار کردند.
این‌ها هم تسلیحاتی است که به طور کامل به غنیمت نیرو‌های ما درآمد. به همین منظور آنانی که می‌پرسند ما اسلحه را از کجا می‌آوریم؟ با افتخار می‌گوییم منبع اول تامین سلاح ما، دشمن ماست. تسلیحاتمان را از دشمنانمان می‌گیریم، تسلیحاتی که در مرحله اول و دوم عملیات نصر من الله به غنیمت گرفتیم، اگر نگوییم برای یک سال، دست کم برای چندین ماه جنگیدن کافی است.
اینجا یکی از قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی را می‌بینید که پرچم یمن را در مرز‌های عربستان به دست گرفت تا در این منطقه که تا چند روز قبل در دست متجاوزان و مزدوران بود به اهتزاز در آورد.
اینجا هم می‌بینید که قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی خودرو‌های زرهی و ادوات نظامی را از میدان عملیات خارج می‌کنند تا به مناطق امن منتقل کنند.
عربستان تنها طی ده روز مناطقی را از دست داد که با تلاش سه ساله بر این مناطق مسلط شده بود.
اینجا هم اسناد و فهرست‌هایی را از ارتش سعودی می‌بینید، در پایگاه‌هایی که به کنترل ما در آمد اسنادی به دست آمد که نشان می‌دهد ارتش سعودی خیانتکاران یمنی را به خط مقدم جبهه اعزام می‌کرد و نظامیانش در این مناطق که مناطق پشت جبهه بود باقی می‌ماندند. اما پس از فروپاشی خطوط پشت جبهه، نیرو‌های ما با نیرو‌های دشمن رودررو شدند و نظامیان سعودی را از این مناطق فراری دادند. دشمن بر این باور بود که نیرو‌های ما هرگز توان دسترسی به این مناطق را ندارد,، چون هزاران مزدور را به خطوط مقدم اعزام کرده بود تا مانع پیشروی ما به خطوط پشت جبهه، که مناطق راهبردی هم به شمار می‌آیند، شود.
می‌بینید پس از تسلط ما بر این مناطق، بالگرد‌های ارتش سعودی چگونه در حال بازرسی از این مناطق هستند.
این پایگاه‌های مستحکم و مجهز به انواع تسلیحات، که از پشتیبانی هوایی نیز بهره می‌بردند، به تسلط نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی درآمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک