کتاب زمینه ارتباطات گسترده در جوامع را فراهم می‌کند


کتاب زمینه ارتباطات گسترده در جوامع را فراهم می‌کند

سنندج- ایرنا- قائم مقام وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق گفت: کتاب جزیی از فرهنگ هر جامعه‌ است و استفاده از آن می‌تواند زمینه ارتباطات گسترده بین جوامع مختلف را فراهم ‌کند.

سالار عثمان روز چهارشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان اظهار داشت: تمام مردمان از هر قوم و آیینی باید همواره برای برقراری صلح، آشتی و پایان دادن به جنگ و جدل با هم پیوند و ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه جنگ و جدل در منطقه خاورمیانه مردم را خسته کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و حکومت اقلیم باید با هم ارتباط داشته و بتوانند با استفاده از این ارتباطات آشتی و صلح در منطقه ایجاد کنند.

قائم مقام وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق افزود: کتاب جزیی از فرهنگ است و در دنیای پررونق امروز نهادینه شدن فرهنگ کتاب در جامعه می‌تواند پایان بخش جنگ و جدل میان مردمان باشد و زمینه گفت و گو و ارتباطات گسترده را فراهم کند.

وی یادآور شد: از راه کتاب می توان مرزهای موجود بین ارتباطات اقوام و کشورهای مختلف را برداشت و دشمنی‌ها و اختلافات را به سمت دوستی سوق داد و صلح و ارامش در جامعه برقرار کرد.

سالار عثمان با بیان اینکه هر جایی که بحث کتاب و فرهنگ به میان آید وزارت روشنبیری اقلیم کردستان عراق از آن استقبال کرده و مشارکت می‌کند، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان برای استمرار این نمایشگاه و دعوت از اقلیم برای شرکت در آن تقدیر کرد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ تا ۱۵ مهر امسال برای عرضه ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب در محل دائمی نمایشگاه های سنندج با حضور ناشران داخلی و خارجی برپا می‌شود.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟