با ششمین قهرمانی جهان؛/ لوییس همیلتون در راه شکستن همه‌‌ی رکوردها


با ششمین قهرمانی جهان؛/ لوییس همیلتون در راه شکستن همه‌‌ی رکوردها

لوییس همیلتون که به ششمین قهرمانی جهانش این روزها از همیشه نزدیک‌تر است، روی هدف تمرکز کرده و در عین‌حال وضعیت رقبایش را ستایش می‌کند.

همیلتون در یک‌قدمی کوبیدن میخ ششمین قهرمانی جهانش می‌گوید: "اوضاع در حال حاضر آسان نیست و من تمرکز خود را گذاشته‌ام روی اینکه تلاش کنم هر هفته بهترین نمایشی که می‌توانم را داشته باشم، هر بار یک مسابقه." جنسن باتن راننده‌ و قهرمان جهان سابق و کارشناس فعلی مسابقات فرمول یک اعتقاد دارد همیلتون نیاز به رقابت داشته و از نبرد با رقبا لذت می‌برد.

با وجودی که لوییس همیلتون در گرند پری روسیه قدم بزرگی به سمت ششمین عنوان قهرمانی جهان خود برداشت اما او می‌گوید که به قهرمانی فکر نمی‌کند و در عوض از سطح بالای استاندارد رانندگی رقبای خود در فصل جاری مسابقات فرمول یک تمجید کرد.

همیلتون ناکامی‌اش در کسب مقام اول مسابقات پس از تعطیلات تابستانی را با بردن جام قهرمانی در سوچی پایان داد و با کسب این عنوان 73 امتیاز از نزدیک‌ترین رقیبش در جدول قهرمانی رانندگان -والتری بوتاس هم‌تیمی‌اش در مرسدس- پیش افتاد و این در حالی‌ست که تنها 5 مسابقه به پایان فصل 2019 باقی مانده است.

با ششمین قهرمانی جهان؛/ لوییس همیلتون در راه شکستن همه‌‌ی رکوردها

همیلتون و شکستن رکوردهای شوماخر

درست است که همیلتون نمی‌تواند ششمین قهرمانی جهانش –شاهکاری که فقط مایکل شوماخر کبیر تاکنون موفق به انجام آن شده- را در ژاپن قطعی کند، اما یک پایان خوب در پیست سوزوکا به آن معناست که همیلتون در 27 اکتبر در مکزیک می‌تواند خیال خود و هوادارانش را از قهرمانی راحت کند.

اما با نبرد جدیدی که با فِراری، که سه مسابقه‌ی قبل را پشت سر هم برده و قهرمانی در سوچی را نیز با بدشانسی از دست داد، در گرفته، همیلتون هیچ چیز را قطعی نمی‌داند.

همیلتون می‌گوید: "روشن است که هر چه فصل جلوتر رفت قضیه سخت‌تر و سخت‌تر شد اما من قدم به قدم جلو می‌روم، هر مسابقه یک گام، ما نمی‌خواهیم که بلغزیم. من سعی می‌کنم که به این موضوع فکر نکنم. این مسئله اصلا سخت نیست، خیلی ساده است که فقط روی کاری که در حال حاضر در دست انجام است تمرکز کنم.

صادقانه بگویم فکر کردن به ششمین قهرمانی کار ساده‌ایی نیست، پس من فقط تمرکزم را گذاشته‌ام روی تلاش برای رسیدن به بهترین چیزی که هر هفته و مسابقه به مسابقه می‌توانم باشم و همین‌طور تلاش برای رسیدن به بهترین نتیجه‎‌ایی که هر هفته می‌توانم کسب کنم."

این‌طور که پیداست همیلتون فقط به رسیدن به رکورد شوماخر در تعداد قهرمانی – راننده‌ی آلمانی هفت قهرمانی جهان دارد- نزدیک نمی‌شود، او همچنین دارد به رکورد بردهای افسانه‌ایی شوماخر نیز می‌رسد.

برد در سوچی هشتاد و دومین برد این راننده‌ی بریتانیایی در فرمول یک بود و او تنها ده برد دیگر تا رسیدن به رکورد شوماخر افسانه‌ایی فاصله دارد.

با ششمین قهرمانی جهان؛/ لوییس همیلتون در راه شکستن همه‌‌ی رکوردها

رقابت همیلتون در کلاس خود

هر چند ثبات مرسدس و همیلتون با کسب نُه برد در این فصل، بی‌رقیب است، اما این قهرمان جهان از عملکرد خوب رقبایش در پیست تحت‌تاثیر قرار گرفته.

مسابقات فصل 2019 فرمول یک با درخشش چند استعداد نوظهور شمه‌ایی از آینده‌ی فرمول یک را به همگان نشان داده است. نبردهای حماسی بین چارلز لکلرک و مکس ورشتپن از آن جمله است و در این میان سباستین وتل نیز به‌تازگی به فرم ایده‌آل‌اش بازگشته.

همیلتون نمایش وتل در روسیه را، تا قبل از اینکه سِب به دلیل مشکل موتور ماشین از مسابقه کنار برود، "عالی" توصیف کرده و از اینکه سطح رقابت در مسابقات بالا رفته و مجبور است تلاش بیشتری بکند بسیار لذت می‌برد.

جنسن باتن در این باره می‌گوید: "این بسیار عالی است که فِراری به نبرد با مرسدس بازگشته و شما می‌توانید کاملا شادی را چهره‌ی لوییس ببینید! این رقابت دقیقا همان چیزی‌ست که همیلتون به آن احتیاج داشت."

همیلتون اضافه کرد: "چیزی که واقعا چشمگیر است نبرد ما با فِراری‌هاست که واقعا سرعت محشری دارند. اما چارلز، والتری، سِب، مکس، کارلوس و چند نفر دیگر از راننده‌ها واقعا نمایش خوبی داشته‌اند.

من فکر می‌کنم که این یکی از بهترین سال‌هایی‌ست که از نظر کلاس رانندگی رانندگان در فرمول یک دیده‌ام. این به این معناست که همه باید تلاش بیشتری برای نمایش بهتر و بالا بردن سطح رقابت داشته باشند، از جمله خود من."

با ششمین قهرمانی جهان؛/ لوییس همیلتون در راه شکستن همه‌‌ی رکوردها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم