پایان نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی «عاشورایی» در پیشاور


پایان نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی «عاشورایی» در پیشاور

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی «عاشورایی» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور و به مناسبت ماه محرم، آیین اختتامیه نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی «عاشورایی» با حضور محمدباقر بیگی، سرکنسول، مهران اسکندریان، رییس خانه فرهنگ ایران در پیشاور، خانم افشین زمان، استاد هنر دانشگاه بانوان بی نظیربوتو پیشاور، انور خان، هنرمند مشهور ایالت خیبرپختونخوا و جمعی از هنرمندان و دانشجویان برگزار شد.

بیگی، سرکنسول ایران در پیشاور در سخنانی، گفت: برپایی چنین نمایشگاه فرهنگی سرشار از معنویت، رهاوردی ارزشمند برای معرفی فرهنگ عاشورایی در ایالت خیبر پختونخوا را بدنبال داشته است.

وی افزود: این نمایشگاه اولین اقدام تأثیرگذار در این سرزمین بوده است که هنرآموزان خانه فرهنگ ایرن توانستند با به تصویر کشیدن واقعه عاشورا، این روز مهم تاریخی را به مردم این ایالت نشان داده و گامی بلند در جهت تقویت روابط دو کشور بردارند.

اسکندریان، رییس خانه فرهنگ ایران در پیشاور اظهار کرد: خدا را شاکریم که برپایی این نمایشگاه در فهم بیشتر واقعه عاشورا و ایجاد روشنگری در مظلومیت، شجاعت، پرچم داری و بقا بخشیدن به دین مقدس اسلام توسط حضرت سیدالشهدا(ع) نقش تأثیرگذاری را ایفا کرده است.

وی بیان کرد: آفرینش زیبایی‌ها به دست هنرمندان با تأسی از هنر خالق جهان هستی می‌تواند آثاری فاخر و ارزشمند را در قاب و قلب انسان‌ها مانا سازد.

بنابر اعلام این خبر، این نمایشگاه تا 10 روز آینده در خانه فرهنگ ایران در پیشاور دایر خواهد بود و از نفرات برگزیده با اهدای لوح و تقدیرنامه تقدیر بعمل آمد.

پایان پیام/42

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت بمناسبت روز قدس