استفاده حداکثری از منابع پژوهشی دانشگاه‌ها


برومند با بیان اینکه بحث رنکینگ وروش بازنگری در حال بررسی است، گفت: باید از منابع پژوهشی دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کرد.

استفاده حداکثری از منابع پژوهشی دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور وزیر علوم برگزار شد.

در این نشست مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار کرد: در حوزه اشتغال کار‌های خوبی صورت گرفته است؛ هدف از تغییر و تحول چیز دیگری است و باید مشارکت به گونه دیگری باشد.

برومند گفت: بحث رنکینگ و روش بازنگری در حال بررسی است و باید مشکل آن‌ها در حوزه مالیات حل شود. در رابطه با بیمه اگر ادارات خلاف بخشنامه کاری انجام ندهند، مشکلی نخواهد بود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تصریح کرد: بودجه برنامه‌های پژوهشی در آئین‌نامه مصوب در بند هـ تبصره ۹، ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام ظرفیت شده است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این اعداد رشد بیشتری داشته باشند.
او ادامه داد: باید از منابع پژوهشی دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کرد و برآورد ما حدود ۲۶۰ الی ۲۷۰ میلیارد تومان است که مبلغی از این میزان را باید پژوهشگاه‌ها از هزینه‌های خود پرداخت کنند.
برومند تصریح کرد: اطلاعاتی که از شرکت‌ها و دانشگاه‌ها بابت شرکت‌های پژوهشی مطرح شده، باید دقیق‌تر اعلام شوند و دستگاه‌ها باید دقیق برنامه‌های خود را ارائه کنند که این بودجه پژوهشی را برای چه برنامه‌ای می‌گیرند و این‌چنین موارد در کمیسیون‌ها بررسی شده و به پژوهشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: طبق قانون مجلس که در دوم مرداد امسال مصوب شد، برای پشتیبانی از رونق تولید باید یک دستورالعملی نوشته می‌شد تا اعضای هیئت علمی که در رأس کشور هستند این پروژه‌ها را انجام دهند چراکه باید امتیاز بالاتری نسبت به چارچوب موجود در آئین‌نامه کسب کنند.
او گفت: این‌چنین طرح‌ها در چارچوب نیاز‌های کشور است و در حال بررسی بر روی این طرح‌ها هستیم تا اگر حل شوند، آن را ارائه دهیم.
برومند افزود: پروژه‌ها نباید شکست بخورند تا اعتماد هر دو طرف از بین برود چراکه ما گفتیم پروژه باید تحت کنترل خودتان باشد و خودتان تعیین کنید.
او در پایان اظهار کرد: هرکاری برای تسهیل کار نمایندگان استان‌ها باشد، انجام می‌دهیم و دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری