شرکت نفت خراسان شمالی رزمایش واکنش اضطراری برگزار کرد


شرکت نفت خراسان شمالی رزمایش واکنش اضطراری برگزار کرد

بجنورد- ایرنا- شرکت نفت منطقه خراسان شمالی روز چهارشنبه با برگزاری رزمایش واکنش در شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل، توانمندی‌ خود برای مهار بحران‌ها در شرایط وقوع زلزله و آتش‌ سوزی‌های احتمالی را محک زد. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این رزمایش، که همزمان با هفته ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، نقاط قوت و ضعف و میزان آمادگی و ضریب ایمنی کارکنان در مقابله با شرایط اضطراری مورد بررسی قرار گرفت.

مجتبی شکوری اظهار داشت: این رزمایش در چهار مرحله اجرا شد که در آن توانایی شرکت در مقابله با حادثه های احتمالی زلزله، زیرلاین، اغتشاشات و مخازن مورد سنجش قرار گرفت و آتش فرضی در مخازن اصلی و انفجار و آتش‌سوزی در سکوی بارگیری انبار نفت شهید تندگویان، مهار شد.

وی افزود: نیروهای شرکت کننده در این رزمایش همچنین آتش نفتکش زیرلاین تخلیه و بارگیری را مهار کرده و در مانوری دیگر، به مصدومان آسیب دیده از زلزله امدادرسانی کردند.

اکنون انبارهای نفت مرکز استان خراسان شمالی در یکی از نواحی مسکونی شهر بجنورد قرار دارد و با توجه به عبور محور کمربندی جنوبی از داخل شهر، هر ساعت یک تانکر ۳۰ هزار لیتری حاوی سوخت و یا مواد قابل اشتعال از بجنورد میگذرد.

هم اینک ۴۷ جایگاه سوخت در خراسان شمالی فعال است.

۷۱۸۵/۵۱۳۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تردد وسایل نقلیه نوروز امسال در محورهای شیروان 90 درصد افزایش یافت