استفاده از ظرفیت تشکل‌های روستایی البرز


استفاده از ظرفیت تشکل‌های روستایی البرز

کرج – ایرنا – امکان استفاده از ظرفیت تشکل‌های تعاون روستایی استان البرز در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی در نشستی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در نشستی که مدیر تعاون روستایی استان البرز با مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز با هدف واگذاری بخشی از اراضی ملی به این بخش برگزار شد، سید محسن موسوی به نقش تعاونی‌ها در خدمات‌رسانی، اهمیت شبکه و گستردگی تعاونی‌های روستایی و توان تشکل‌ها و اتحادیه‌های استان اشاره کرد.

موسوی گفت: بایستی برنامه ریزی انجام شود تا با توجه به ظرفیت قابل توجه استان از وجود تشکل‌ها دربحث تولید و عرضه‌ی محصولات استفاده کنیم، تا بتوانیم با کمترین هزینه این محصولات را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم.

وی افزود: صادرات یکی از مولفه‌های رشد اقتصادی است و با تکیه بر صادرات غیرنفتی و رفع موانع آن میتوان دریچه ای تازه برای توسعه و پیشرفت کشور باز کرد و توجه ویژه به فرودگاه بین‌المللی پیام به عنوان بزرگترین پایانه باری کشور و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی توسط تشکل‌های ضروری است.

موسوی همچنین خاطر نشان کرد که با توجه به اینکه صادرات محصولات کشاورزی و واردات نهاده‌های کشاورزی نیاز مهمی در استان البرز است در صدد هستیم با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای احداث پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی استان توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌های تحت پوشش اقدامات لازم را انجام دهیم .

در ادامه در خصوص مشارکت تشکل‌های تحت پوشش استان در اجرای طرح‌های آبخیزداری‌، مرتعداری و واگذاری طرح‌ها در قالب مشارکت تعاونی‌ها، اعزام افراد تسهیل‌گر به روستاها برای آموزش‌، یکپارچگی تشکل‌های تحت پوشش و اتحادیه استانی با همکاری منابع طبیعی و تعاون روستایی از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در این نشست به بحث و تبادل نظرپرداخته شد.

در این نشست حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز نیز گفت: ساماندهی تشکل‌ها و تعاونی منابع طبیعی در کنارتشکل‌های تعاونی و جهاد کشاورزی به تحقق اهداف مورد نظر دراین زمینه کمک شایانی دارد.

فرضی افزود: اداره کل منابع طبیعی استان آمادگی دارد ضمن صدور رتبه برای تشکل‌های مرتبط با منابع طبیعی نسبت به واگذاری پروژه‌ها و اجرای مشترک پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی با شرکت‌های تعاونی مرتبط با منابع طبیعی اقدام نماید.

در این نشست مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از کارشناسان منابع طبیعی و تعاون روستایی برای بررسی راه‌های مشارکت و همکاری بین این ۲بخش تشکیل شود.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند