مت دیمون پیشنهاد بازی در فیلم Avatar را رد کرد و میلیون‌ها دلار ضرر کرد


مت دیمون پیشنهاد بازی در فیلم Avatar را رد کرد و میلیون‌ها دلار ضرر کرد

مت دیمون به تازگی اعلام کرد که زمان ساخت فیلم Avatar پیشنهاد بازی در آن را رد کرده که اکنون میلیون‌ها دلار را از دست داده است. دیمون اولین موفقیت حرفه کاری خود را در سال 1997 و با دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اسکار برای فیلم Good Will Hunting شروع کرد. از آن زمان به بعد نام مت دیمون در کنار آثار پرفروش یا محبوب منتقدان دیده می‌شد. چرا که با بازی...

مت دیمون به تازگی اعلام کرد که زمان ساخت فیلم Avatar پیشنهاد بازی در آن را رد کرده که اکنون میلیون‌ها دلار را از دست داده است.

دیمون اولین موفقیت حرفه کاری خود را در سال 1997 و با دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اسکار برای فیلم Good Will Hunting شروع کرد. از آن زمان به بعد نام مت دیمون در کنار آثار پرفروش یا محبوب منتقدان دیده می‌شد. چرا که با بازی در فیلم‌هایی همچون The Rainmaker، Saving Private Ryan و The Talented Mr.Ripley خود را به عنوان یکی از استعدادهای بزرگ هالیوود معرفی کرد. سپس با بازی در نقش Jason Bourne رسماً تبدیل به یکی از شناخته‌ شده‌ترین بازیگران هالیوود بدل شد.

با وجود لیست بلندبالای آثار موفق دیمون، مثل تمام بازیگران او نیز فرصت بازی در فیلم‌هایی را داشته که اکنون حسرت آن‌ها را می‌خورد. در گفتگوی جدید مت دیمون با GQ آشکار کرد که پیشنهاد بازی در یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آثار تمام دوران، فیلم Avatar را رد کرده است. اگرچه جیمز کامرون به او اعلام کرده بود که نیاز مبرمی به بازیگر شناخته شده برای این فیلم ندارد، اما حتی پیشنهاد درصدی پول را نیز داده بود.

جیمز کامرون به من پیشنهاد بازی در فیلم Avatar رو داد و وقتی هم اومد بهم گفت، اینجوری کرد “حالا گوش کن. به کسی احتیاجی ندارم. برای این فیلم به بازیگر شناخته شده نیازی ندارم. اگه پیشنهادم رو قبول نکنی میرم دنبال یک بازیگر ناشناخته و نقش رو بهش میدم. چون فیلم راستش اونقدر بهت احتیاج نداره. ولی اگه نقش رو قبول کنی، بهت ده درصد هم میدم…

مجله GQ مشخص نکرد که ده درصد گفته شده مربوط به سود فروش فیلم بوده یا سهم کلی از فروش جهانی. هرچند با محاسبات انجام داده مشخص شد اگر صحبت از ده درصد فروش کُلی فیلم بوده، دیمون چیزی در حدود یک چهارم میلیارد دلار نصیبش می‌شده است. رقم باورنکردنی که مسلماً نه دیمون و نه کامرون روح‌شان خبر داشت که آواتار چقدر فروش خواهد کرد. به علاوه مشخص نیست نقش پیشنهاد شده برای دیمون کدام یک از شخصیت‌های فیلم بوده اما می‌توان حدس زد که نقش اصلی، جک سالی را کامرون به اون پیشنهاد داده بود که در نهایت نصیب سم ورثینگتون شد.

از آنجا که آواتار هنوز چهار قسمت دیگر در دست ساخت دارد که مسلماً آثار کم فروشی نخواهند بود، می‌توان گفت تصمیم دیمون برای رد پیشنهاد کامرون یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های حرفه کاری او باقی خواهد ماند. مخصوصا وقتی بدانیم که در زمان عرضه آواتار، او آثاری همچون The Informant و Invictus را بر پرده سینماها داشت که فیلم‌های موفق و قابل قیاسی با آن نبودند. اما در نهایت دیمون همواره پروژه‌هایی را انتخاب کرده که احساس کند بهترین انتخاب برای شخص اوست و پول هیچوقت عامل تصمیم‌گیری نبوده است.

مت دیمون پیشنهاد بازی در فیلم Avatar را رد کرد و میلیون‌ها دلار ضرر کردمت دیمون پیشنهاد بازی در فیلم Avatar را رد کرد و میلیون‌ها دلار ضرر کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان