عملیات اجرایی پست برق دژکوه آغاز شد/آبرسانی به 40 روستای کهگیلویه با حضور وزیر نیرو


عملیات اجرایی پست برق دژکوه آغاز شد/آبرسانی به 40 روستای کهگیلویه با حضور وزیر نیرو

با حضور وزیر نیرو، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی پست برق 132 کیلوولت دژکوه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: این پروژه شامل نصب یک دستگاه ترانس به ظرفیت ۳۰‌مگاولت آمپر و چهار فیدر خروجی ۳۳کیلوولت و به طول ۴۰کیلومتر و در دو مداره اجرا خواهد شد.

حسین کلانتری افزود: این طرح با سرمایه گذاری ۱۵۱ میلیارد ریال توسط شرکت‌های داخلی اجرا و مدت اجرا یک سال است و در ساخت آن از فناوری ایرانی بهره گرفته می‌ شود.

گفتنی است که پست برق ۱۳۲کیلوولت دژکوه، با هدف افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق جهت مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع در منطقه، افزایش پایداری و کاهش محدودیت های شبکه توزیع منطقه، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و جبران افت ولتاژ شبکه ۳۳کیلوولت منطقه به اجرا در می‌آید.

آبرسانی به 40 روستای کهگیلویه با حضور وزیر نیرو

مجتمع آبرسانی روستایی دهدشت شرقی و تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو، استاندار و سایر مسئولان کشوری و استانی، بهره برداری شدند.

به گزارش ایسنا، اجرای یک باب مخزن ۱۰۰۰متر مکعبی، ۱۸ کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و اجرای ۳۰۰۰ متر مربع محوطه سازی بخشی از مشخصات مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی است.

با اجرای این طرح، ۴۰ روستا با جمعیت ۱۵۷۲۰ نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

اردکانیان همزمان تصفیه خانه متعارف آب شرب سرفاریاب را نیز به بهره برداری رساند.

تصفیه خانه متعارف آب شرب سرفاریاب با ظرفیت تصفیه ۷۲۰ متر مکعب آب شرب در شبانه روز، جمعیت ۵۳۰۰ نفری شهر و روستا های سرفاریاب را تحت پوشش قرار می دهد.

برای اجرای این طرح، ۸۸ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی و ردیف ملی - عمومی هزینه شده است.

وزیر نیرو در ادامه از پروژه های آب و برق شهرهای گچساران، سی سخت و یاسوج بازدید و از دو طرح برق رسانی بهره برداری می‌کند.

فاز نخست پست ۱۳۳ کیلو ولتی چرام افتتاح شد

همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو در ادامه سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد فاز نخست پست ۱۳۳ کیلو ولت برق چرام را افتتاح کرد و کلنگ فاز ۲ و خط دائم برق این شهرستان را به زمین زد.

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در این آیین، ارزش سرمایه گذاری این طرح را افزون بر ۶۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: فاز نخست پست ۱۳۳ کیلو ولت شهرستان چرام دارای بیش از ۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد.

کلانتری ارزش سرمایه گذاری فاز نخست این طرح را نیز افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال و میزان سرمایه گذاری و اعتبار مورد نیاز برای فاز دوم آن را نیز حدود ۴۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پست دائم برق شهرستان چرام گفت: این طرح ظرف ۲ سال به بهره برداری کامل می رسد.

گفتنی است که شهرستان چرام با بیش از ۲۳هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو امروز شنبه به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح در حوزه های آب و برق و بازدید و بررسی وضعیت این صنعت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

اردکانیان صبح امروز از طریق فرودگاه اهواز و ورود با بالگرد به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی با استقبال حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از طرح ۱۳۲ کیلو ولتی شهرستان بهمئی سفر یک روز خود را به این استان آغاز کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...